۸ بهمن ۱۴۰۲، ۲۳:۳۰

مدیر کل دفتر خدمات کسب و کار وزارت صنعت، معدن و تجارت:

مرکز تخصصی خدمات کسب و کار سنگ در خراسان جنوبی ایجاد شود

مرکز تخصصی خدمات کسب و کار سنگ در خراسان جنوبی ایجاد شود

بیرجند- مدیر کل دفتر خدمات کسب و کار وزارت صنعت، معدن و تجارت خواستار ایجاد مرکز تخصصی خدمات کسب و کار سنگ در خراسان جنوبی شد.

به گزارش خبرنگار مهر امیر حسین اسدی شامگاه یکشنبه در دیدار با معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان جنوبی گفت: یک سری از مدل‌های توسعه در دنیا از بین رفته‌اند و بر اساس آنها نمی‌توانیم به رشد مورد نظر برسیم.

وی با اشاره به اینکه اقتصاد گوهر سنگ در دنیا خیلی زیاد است، افزود: به جای خام فروشی سنگ‌های نیمه قیمتی باید با ایجاد زنجیره ارزش، در کنار ایجاد اشتغال در کشور به ارز آوری باید کمک کنیم.

به گفته وی از سال گذشته بحث زنجیره تأمین به عنوان یکی از سیاست‌های وزارت صمت مطرح شده است تا با کار بر روی زنجیره ارزش، به زنجیره تأمین هم از این طریق برسیم.

وی با بیان اینکه مرکز تعاملات سنگ باید در خراسان جنوبی ایجاد شود، خاطر نشان کرد: سنگ امروزه در همه ابعاد سبک زندگی افراد در جهان کاربرد پیدا کرده است.

وی تصریح کرد: با توجه به اینکه ارزش سنگ گاهی با فرآوری آن تا هفت برابر افزایش می‌یابد، در خراسان جنوبی با ایجاد مرکز تخصصی خدمات و کسب و کار سنگ، شاهد تحول بزرگی خواهیم بود.

مدیر کل دفتر خدمات کسب و کار وزارت صمت گفت: در این راستا می‌توانیم صندوق تخصصی سنگ‌های نیمه قیمتی و مرکز نو آوری توسعه سنگ را در خراسان جنوبی ایجاد کنیم.

اسدی تصریح کرد: همچنین به برگزاری چند نمایشگاه تخصصی سنگ و ایجاد کارخانه تخصصی سنگ بر اساس فناوری‌های روز، می‌توانیم توجه ویژه‌ای داشته باشیم.

به گفته وی با همکاری استانداری و وزارت خانه‌های میراث فرهنگی و صمت، می‌توانیم جایزه طراحی و فناوری گوهر سنگ را در اردیبهشت سال آینده برگزار کنیم.

کد خبر 6007457

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha