۱۰ بهمن ۱۴۰۲، ۹:۴۰

با هدف تسهیل شرایط برای متقاضیان مسکن انجام شد؛

کاهش ۵ درصدی نرخ سود تسهیلات نهضت ملی مسکن در قزوین

کاهش ۵ درصدی نرخ سود تسهیلات نهضت ملی مسکن در قزوین

قزوین- رییس اداره نظارت بر اجرای طرح‌های ملی مسکن و بازآفرینی شهری قزوین از کاهش ۵ درصدی نرخ سود بانکی اقساط تسهیلات پروژه‌های نهضت ملی مسکن در قزوین خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، حامد عبدالرزاقی اظهار کرد: در سال جاری از مرحله‌ای که تحویل واحدها شروع شد، مبلغ بازپرداخت اقساط حدود ۹ میلیون تومان با نرخ بهره ۲۳ درصد بود اما برای رعایت حال و شرایط متقاضیان این رقم کاهش جدی پیدا کرد.

وی افزود: با توجه به مصوبه شورای عالی مسکن و شورای پول و اعتبار مبلغ اقساط وام و تسهیلات مسکن از ۹ میلیون تومان به ۷ میلیون تومان کاهش پیدا کرده و نرخ سود بانکی هم با کاهش ۵ درصدی به ۱۸ درصد رسیده است.

رئیس اداره نظارت بر اجرای طرح‌های ملی مسکن و بازآفرینی شهری قزوین بیان کرد: با توجه به مبلغ تسهیلاتی که به پروژه‌های نهضت ملی مسکن اختصاص داده شده که در هر پروژه مبالغ متفاوتی است، مبلغ بازپرداخت هم متفاوت است و بازپرداخت ماهانه اقساط نهضت ملی مسکن از ۷ میلیون تومان شروع می‌شود که توسط بانک محاسبه می‌شود.

وی عنوان کرد: در خصوص پلکانی بودن بازپرداخت اقساط نیز بیان کرد: هنوز مصوبات و دستورالعمل اجرایی آن به استان ابلاغ نشده اما به‌محض اینکه این موضوع به استان ابلاغ شود مجموعه اداره کل راه و شهرسازی حتماً پیگیر خواهد شد که این موضوع در استان اتفاق بیفتد و متقاضیان نیز بتوانند از آن بهره‌مند شوند.

کد خبر 6008749

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha