چین: از روسیه در مساله اوکراین حمایت می‌کنیم

چین: از روسیه در مساله اوکراین حمایت می‌کنیم

وزیر دفاع چین امروز در رایزنی با همتای روسی خود گفت: به حمایت خود از روسیه در مساله اوکراین ادامه خواهیم داد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری رویترز، دونگ جون وزیر دفاع چین امروز چهارشنبه در رایزنی با «سرگئی شویگو» همتای روسی خود از مسکو در خصوص حمایت از پکن در قبال مساله جزیره تایوان تشکر کرد.

وزیر دفاع چین در این خصوص گفت: حمایت قوی روسیه را در مورد موضوع تایوان و در رابطه با سایر منافع کلیدی پکن احساس می کنیم.

دونگ جون در این باره اضافه کرد: به حمایت خود از روسیه در مورد مساله اوکراین ادامه خواهیم داد.

سرگئی شویگو، وزیر دفاع روسیه نیز پیشتر در سخنانی اعلام کرده بود که مسکو و پکن برای توسعه همکاری در حوزه نظامی و سایر زمینه ها تلاش می کنند.

وزیر دفاع روسیه گفته بود: روابط روسیه و چین در زمینه نظامی به طور پیوسته در همه جهات در حال توسعه است، زیرا ما به طور منظم فعالیت های آموزشی عملیاتی و رزمی مشترک را در زمین، دریا و هوا انجام می دهیم.

وی با بیان اینکه «ماموریت های آموزشی رزمی دو کشور با درجات مختلف پیچیدگی با موفقیت انجام می شود،» تاکید کرد: اقدامات روسیه و چین علیه کشورهای ثالث انجام نمی شود.

اخیرا «سرگئی لاوروف» وزیر خارجه روسیه اعلام کرد که برغم تلاش های آمریکا و اقمارش، روابط دو جانبه میان مسکو و پکن در مسیر توسعه قرار دارد. وی در دیدار با «وانگ یی» همتای چینی خود اعلام کرده بود که در میانه تلاش های آمریکا و متحدانش برای مهار چین و روسیه، تعامل واقعی میان دو کشور گسترش خواهد یافت.

کد خبر 6010545

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha