۱۲ بهمن ۱۴۰۲، ۱۳:۵۴

رییس کل دادگستری استان زنجان:

مهم ترین هدف از اتقان آرا احقاق حق مردم است

مهم ترین هدف از اتقان آرا احقاق حق مردم است

زنجان- رییس کل دادگستری استان زنجان با بیان اینکه مهم ترین هدف از اتقان آرا احقاق حق مردم است، گفت: با مراجعه به سامانه تناد می توان از آن برای افزایش اتقان آرا استفاده کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر، حجت الاسلام علی فرجی‌برحق در دیدار با رئیس کل محاکم عمومی و انقلاب زنجان، اظهار کرد: کار قضاوت، خدمت اداری نیست، بلکه کار انبیا و اولیاست و در انجام این کار باید از اولیای الهی استمداد بطلبیم.

رئیس کل دادگستری استان زنجان با بیان اینکه برداشت عموم مردم از آرای صادره این است که مجازات، تأثیری در پیشگیری از جرم ندارد، افزود: قضات باید به تأثیرگذاری مجازات‌ها توجه بیشتری نشان دهند که البته این به معنی افزایش شدت مجازت نیست، بلکه باید با استفاده از شم قضائی، مجازاتی انتخاب شود که بیشترین تأثیر را در پیشگیری از جرم دارد.

فرجی برحق افزود: میانگین ورودی پرونده در استان زنجان نسبت به میانگین کشوری پایین‌تر است. با این وجود، قضات اهتمام بیشتری هم در کیفیت و کمیت رسیدگی به پرونده و اجرای آن‌ها داشته باشند

رئیس کل دادگستری استان زنجان با اشاره به اتقان آرا، گفت: از سامانه تناد (تحلیل و نقد آرای دادگستری) می‌توان برای افزایش اتقان آرا استفاده کرد و مهم‌ترین هدف از اتقان آرا، احقاق حق مردم است.

فرجی‌برحق بر لزوم اهتمام ویژه برای برگزاری دادرسی‌های الکترونیک تاکید کرد و افزود: دادرسی الکترونیکی در محاکم ضمن تسریع در امور، از تحمیل هزینه‌ها و برخی مشکلات در بدرقه زندانیان به دادگاه‌ها جلوگیری خواهد کرد.

کد خبر 6011141

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha