۱۶ بهمن ۱۴۰۲، ۱۶:۳۱

معاون وزیر جهاد کشاورزی مطرح کرد؛

لزوم استفاده کشاورزان از یافته های تحقیقاتی

 لزوم استفاده کشاورزان از یافته های تحقیقاتی

ساری - معاون امور زراعت وزارت جهاد کشاورزی گفت: کشاورزان باید از یافته های تحقیقاتی در بخش کشاورزی برای افزایش عملکرد محصول بهره گیرند.

به گزارش خبرنگار مهر، علیرضا مهاجر عصر دوشنبه در نشست هم اندیشی با جوامع علمی، دانشگاهی و نخبگان در مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی مازندران گفت: کشاورزان باید از یافته‌های تحقیقاتی در بخش کشاورزی برای افزایش عملکرد محصول بهره مند شوند.

وی ادامه داد: از استان مازندران به دلیل داشتن افراد فرهیخته و ظرفیت و شرایط مناسب اقلیمی، انتظار بیشتری می‌رود تا برای انجام کارهای کشاورزی بهره گیری مناسب داشته باشند.

مهاجر خاطرنشان کرد: کارها و اقدامات تحقیقاتی باید در راستای تبدیل به ارزش افزوده، عملکرد بالا و تولید بیشتر سوق یابد.

معاون امور زراعت وزارت جهاد کشاورزی از لزوم انتقال دستاوردها به عرصه سخن گفت و برنامه ریزی در این خصوص را مهم دانست.

بابک مؤمنی سرپرست سازمان جهاد کشاورزی مازندران نیز در نشست هم اندیشی با جوامع علمی، دانشگاهی و نخبگان در مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی مازندران ضمن گرامیداشت ایام الله دهه مبارک فجر گفت: توقع جامعه کشاورزی، انتقال یافته‌های علمی به عرصه هاست و پیاده سازی یافته‌ها و دستاوردها را یکی از موارد مهم در افزایش عملکرد کشاورزی استان مازندران بیان کرد و این امر مهم را به عنوان یک رسالت و وظیفه مطرح کرد که باید برای رسیدن به آن، واقع نمایی و اطلاعات درست را مبنای کار قرار داد.

وی ادامه داد: اصلاح نظام داده‌ها و اطلاعات درست از موارد مهم دیگری است که باید به آن توجه ویژه شود.

سرپرست سازمان جهاد کشاورزی مازندران، فعالیت در بخش گیاهان دارویی را یکی از مهمترین ظرفیت‌های استان بیان کرد و گفت: تلاش در نفوذ دانش به سطح مزرعه تاکید می‌شود.

وی افزود: باید یافته‌های علمی را به مزرعه و کشاورز نزدیک کرد تا به امنیت غذایی حداکثری دست یافت که این امر متعاقباً تعاملات بیشتر را می‌طلبد.

کد خبر 6015500

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha