۱۶ بهمن ۱۴۰۲، ۱۶:۳۳

امام جمعه ارومیه:

باید توحید در جهان حاکم باشد/وحدت محور همه ادیان الهی

باید توحید در جهان حاکم باشد/وحدت محور همه ادیان الهی

ارومیه - نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی و امام جمعه ارومیه گفت: باید توحید در جهان حاکم باشد و وحدت از محورهای اساسی همه ادیان الهی به خصوص دین مبین اسلام است.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام سیدمهدی قریشی ظهر دوشنبه در سومین جشنواره بین‌المللی «شعر وحدت» در ارومیه، اظهار کرد: وحدت بسیار مهم است و از هر ابزاری برای قوت گرفتن وحدت باید استفاده شود، اگر وحدت در بین مسلمانان حاکم باشد دشمنان نمی‌توانند به آنان ضربه بزنند.

وی با بیان اینکه وحدت داشتن از ضروریات همه جوامع مسلمان و امت اسلامی است و در کشورمان نیز به این موضوع نیاز داریم، ادامه داد: یکی از نعمت‌های بزرگ خداوند به بشریت، قدرت بیان است و خدا این قدرت را داده که افکار و ذهنیت خود را در قالب کلمات به دیگران انتقال دهیم.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی در ادامه افزود: وقتی نعمت را داریم باید شکرش را به جا آوریم و اگر قدرت بیان نداشتیم آن‌وقت نعمت سخن گفتن و قیمت آن را درک می‌کردیم.

حجت الاسلام قریشی اظهار کرد: به غیر از قدرت سخن گفتن، قدرت نوشتار و شعر نوشتن نیز از نعمات بزرگ خداوند است و علاوه بر آن در کلام‌الله مجید آمده که از نشانه‌های خداوندی، خلقت آسمان و زمین است و بیش از ۱۰۰ هزار گویش در دنیا وجود دارد و علاوه بر سخن گفتن، قدرت شعر گفتن و سخنان موزون و زیبا نیز یک توانایی و قدرت دیگری از سوی خداوند متعال است.

وی با بیان اینکه وحدت بسیار مهم است و از هر ابزاری برای قوت گرفتن وحدت باید استفاده شود، گفت: اگر وحدت در بین مسلمانان حاکم باشد دشمنان نمی‌توانند به آنان ضربه بزنند و وحدت داشتن از ضروریات همه جوامع مسلمان و امت اسلامی است و در کشورمان نیز نیاز به این مسئله داریم.

امام جمعه ارومیه با اشاره به فرمایشات امیر المومنین (ع) گفت: در احوال گذشتگان لازم هست تأمل و تدبر شود و حال آنان را باید در اوقاتی که باهم وحدت داشتند و خواسته‌هایشان در مسیری یگانه بود و افراط و تفریط نداشتند و باهم همکاری داشتند و بصیرت‌هایشان نافذ بود بررسی کرد که چگونه در دوران وحدت قدرت و حکومت داشتند.

وی افزود: امام علی (ع) فرمود در طول تاریخ اینچنین بود و زمانی که مسلمانان با یکدیگر وحدت داشتند حکومت و ریاست دست آنها بود اما زمانی که وحدت را از دست دادند، اختلاف و تشدد ایجاد و دل‌ها از هم دور شد.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی گفت: خداوند در قرآن کریم فرموده از نعمت‌های خداوند برانسان خلقت آسمان‌ها و زمین و اختلاف زبان هاست و بیش از هفت هزار نوع لغت و گویش‌های مختلف وجود دارد.

امام جمعه ارومیه اظهار کرد: زیبا گفتن هم نعمتی از طرف خداوند است و افرادی که شاعر هستند این نعمت خدا بر آنها مضاعف است و خداوند بر قلم و نوشتن قسم می‌خورد و قدرت نوشتار از نعمت‌های بزرگ خداوند تبارک و تعالی است.

کد خبر 6015512

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha