۱۶ بهمن ۱۴۰۲، ۱۷:۰۷

مدیرکل آموزش و پرورش گیلان:

۲۴ هزار نفر در گیلان رای اولی هستند

۲۴ هزار نفر در گیلان رای اولی هستند

رشت- مدیرکل آموزش و پرورش گیلان با اشاره به اینکه ۲۴ هزار نفر در استان رای اولی هستند، گفت: آموزش و پرورش نقش مهمی در شورانگیزی انتخابات دارد.

به گزارش خبرنگار مهر، محمد حسین رمضانی بعد از ظهر دوشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه و خبرنگاران اظهار کرد: عدالت آموزشی یکی از کلید واژه‌های دولت سیزدهم است.

مدیرکل آموزش و پرورش از اعزام بیش از هزار دانش آموز دختر به سفر راهیان نور خبر داد و اضافه کرد: مقدمات سفر برای بیش‌از هزار دانش آموز پسر به مناطق عملیاتی کشور در قالب راهیان نور فراهم شده است.

رمضانی از مشارکت ۴ هزار نفری دانش آموزان گیلانی در مراسم اعتکاف خبر داد و بیان کرد: حدود ۱۶ هزار دانش آموز گیلانی در قالب راهیان پیشرفت با دستاوردهای انقلاب اسلامی در ابعاد مختلف آشنا شدند.

وی ادامه داد: بیش از ۳ هزار دانش آموز گیلانی در مراسم جشن تکلیف در مدارس شرکت کردند.

مدیرکل آموزش و پرورش گیلان از شناسایی ۱۱ ملک در بخش مولد سازی در این استان خبر داد و اضافه کرد: ارزش ریالی این ۱۱ ملک حدود ۱۵۷ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان برآورد شده است.

رمضانی از برپایی امتحانات نهایی پایه دهم، یازدهم و دوازدهم به صورت الکترونیکی و کشوری خبر داد و بیان کرد: حدود ۶۳ هزار دانش آموز این سه پایه به صورت کشوری و الکترونیکی امتحان خواهند داد.

وی از وجود ۱۰ مدرسه یک نفره در گیلان خبر داد و افزود: این تعداد مدارس با یک مدیر آموزگار برای یک دانش آموز اداره می‌شود.

مدیرکل آموزش و پرورش گیلان با بیان اینکه دنبال حذف جاماندگان تحصیلی هستیم، گفت: کارگاه مدرسه سازی در کشور راه اندازی شده و در ۹ ماهه گذشته بیش از ۹۵۰ فضای آموزشی با اعتبار ۶,۵۰۰ میلیارد تومان در کشور به بهره برداری رسیده است.

رمضانی با اشاره به دستاوردهای انقلاب اسلامی در حوزه آموزش و پرورش بیان کرد: ۶۷۵۶ فضای آموزشی در دولت سیزدهم ساخته شده است که شامل ۳۱ هزار ۷۷۷ کلاس درس بوده و ۷۶۵ هزار دانش آموز از این فضا منتفع می‌شوند.

وی با اشاره به اینکه دولت سیزدهم نگاه ویژه به تقویت زیرساخت‌های آموزشی دارد، افزود: برای ایجاد حدود ۳۴ هزار کلاس درس در کشور بیش‌از ۴۱ هزار میلیارد تومان هزینه شده است.

مدیرکل آموزش و پرورش گیلان از مشارکت ۲۴ هزار رأی اولی در انتخابات آتی خبر داد و اضافه کرد: آموزش و پرورش نقش مهمی در شورانگیزی انتخابات دارند.

رمضانی با اشاره به ویژه برنامه انتخاباتی برای رأی اولی‌ها بیان کرد: برگزاری همایش‌های بصیرتی و سیاسی، پویش‌های دانش‌آموزی، برگزاری میزهای گفت‌وگوی چهره‌به‌چهره و دیگر برنامه‌ها جهت افزایش مشارکت دانش‌آموزان در انتخابات پیش‌رو در اولویت قرار دارد.

وی از ساخت ۲ مدرسه محله محور در رشت خبر داد و بیان کرد: در این گونه مدارس اهالی محله می‌توانند از امکاناتش استفاده کنند.

کد خبر 6015543

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha