۱۷ بهمن ۱۴۰۲، ۲۰:۰۰

مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری البرز خبر داد؛

فعالیت ۶ مرکز نگهداری از کارتن خواب ها و معتادان متجاهر در البرز

فعالیت ۶ مرکز نگهداری از کارتن خواب ها و معتادان متجاهر در البرز

کرج- مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری البرز گفت: اکنون ۶ واحد با ظرفیت ۲ هزار و ۵۰۰ نفر در حوزه سم زدایی و بازپروری کارتن خواب ها و معتادان متجاهر فعال هستند.

به گزارش خبرنگار مهر، محمدجواد کاظمینی عصر سه شنبه در نشست با مدیران و اعضای هیأت امنای محلات هدف قرارگاه اجتماعی استان البرز که در سالن شهدای دولت استانداری البرز برگزار شد، ضمن تبریک دهه فجر مطرح کرد: طی ۴۵ سال گذشته همواره شاهدیم که روز به روز انقلاب اسلامی تنومندتر و قدرتمندتر از پیش خودنمایی می‌کند.

وی عنوان کرد: پرچم برافراشته شده این نظام و کشور موجب افزایش نگرانی و تهدید و دشمنی‌های فراوان معاندان داخلی و خارجی شده است. ما در طول این سال‌ها شاهد حوادث و اتفاقات متعددی بوده‌ایم که اگر هر انقلاب دیگری که در طول تاریخ مردم باعث و بانی آن شدند، یک مورد از آنها را تجربه می‌کرد، در بدو اقدام متلاشی می‌شد.

مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری البرز با اشاره به اینکه اما این انقلاب هر روز قوی‌تر از گذشته به مسیر خود ادامه می‌دهد، بیان کرد: علیرغم تمام تلاش و سمپاشی های دشمنان، این ملت ولایتمدار همچنان پای این نظام، انقلاب، مملکت، رهبری و خون شهدا ایستاده‌اند و هیچکس نمی‌تواند آنها را از این مسیر دور کند.

کاظمینی اظهار کرد: البته مشکلاتی نیز در کشور وجود دارد که باید در راستای رفع آنها، محرومیت زدایی، توزیع عادلانه امکانات، بهبود وضعیت اقتصادی و رسیدگی و توجه بیشتر به مردم تلاش کنیم. کمتر از ۲۵ روز دیگر شاهد یکی از رخدادهای مهم کشور هستیم که با توجه به شرایط کنونی و حساسیت تاریخی کشور همه مردم و تاثیرگذاران و چهره‌ها نقش مهمی در این زمینه دارند.

هیچ کشوری نمی‌تواند منکر شاخصه‌های پیشرفت نظام و انقلاب شود

وی تصریح کرد: مهمترین نعمت ما در کشور به واسطه نظام و حکومت دینداری و الهی، امنیت بوده که بیشترین تلاش دشمن برای کاهش مشارکت در انتخابات، در راستای به خطر انداختن امنیت کشور و افزایش فشارهای تحمیل شده است. اگر زمانی ملت ایران برای تعطیلی لانه جاسوسی تلاش کردند، امروز اسرائیل شاهد تهدید این ملت در پیرامون مرزهای خود است.

مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری البرز ادامه داد: اگر روزی برای دفاع از این مرز و بوم به دنبال تهیه سلاح با مشکلات بسیار و حتی التماس با سایر کشورها بودیم، امروز کشورهای معاند و دشمن ما در تلاش هستند که سلاح‌های پیشرفته ایران به دست کسی نرسد. این موارد شاخصه‌های پیشرفت نظام و انقلاب هستند که هیچ کشوری نمی‌تواند منکر آنها شود.

کاظمینی با اشاره به تشکیل شبکه‌های مردمی در قالب هیأت‌های امنا و هیأت‌های مدیره محله‌ها در راستای مردمی‌تر شدن دولت سیزدهم خاطرنشان کرد: یکی از اهداف مقدس نظام جمهوری اسلامی ایران، حضور مردم در همه صحنه‌ها و تقویت حضور آنها و حل مشکلات کشور به دست مردم است که حضور شما در محلات به تحقق این هدف کمک می‌کند.

وی مطرح کرد: قرارگاه اجتماعی استان البرز نظر بسیاری از مسؤولین کشور را به خود جلب کرد و به عنوان یک الگو به تمام استان‌ها ابلاغ شد. حضور، تلاش و انگیزه ایجاد شده در محلات هدف البرز موجب کاهش بسیاری از آسیب‌های اجتماعی البرز شد و امروز شاهدیم که با اعلام فراجای استان، جرم و جنایت در البرز ۱۷ درصد کاهش یافته است.

احداث ۳۲۵ هکتار گلخانه

مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری البرز افزود: این در حالی است که در آمار متوسط کشوری شاهد افزایش بوده‌ایم. یکی از عوامل کاهش جرم و جنایت، راه اندازی مراکز نگهداری از کارتن خواب‌ها و معتادان متجاهر بود. تا قبل از سال ۱۴۰۰ البرز فاقد چنین مرکزی بود اما اکنون ۶ واحد با ظرفیت ۲ هزار و ۵۰۰ نفر در حوزه سم زدایی و بازپروری این افراد فعال هستند.

کاظمینی تعطیلی زندان رجایی شهر، ساخت و تحویل ۱۰۰ مدرسه در طول یک سال و نیم، برخورداری ۳۴۰ هزار نفر از بیمه سلامت رایگان، رفع مشکلات روشنایی در ۱۱ هزار نقطه از محلات کم برخوردار، آغاز پروژه ساخت شهرک سلامت، کاهش نرخ بیکاری و افزایش تخت‌های بیمارستانی را از جمله نتایج راه اندازی قرارگاه اجتماعی عنوان کرد.

مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری البرز ادامه داد: از دیگر دستاوردهای این قرارگاه می‌توان به افتتاح ۶ کیلومتر خط مترو پس از ۱۸ سال، افتتاح بیمارستان فردیس و بزرگترین دانشکده پزشکی کشور در البرز، افتتاح هفت کیلومتر از بزرگراه شهید سلیمانی و احداث ۳۲۵ هکتار گلخانه اشاره کرد، در صورتی که تا سال گذشته البرز در مجموع ۵۰ هزار گلخانه داشت.

کد خبر 6016942

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha