۱۸ بهمن ۱۴۰۲، ۱۱:۰۲

مدیر کل انتقال خون سیستان و بلوچستان خبر داد؛

اهدای کمتر از ۵۰ درصد نیاز خونی در سیستان و بلوچستان

اهدای کمتر از ۵۰ درصد نیاز خونی در سیستان و بلوچستان

زاهدان-مدیر کل انتقال خون سیستان و بلوچستان، از اهدای خون روزانه کمتر از ۵۰ درصد نیاز در این خطه پهناور خبر داد.

ابوالحسن صفدری در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، افزود: روزانه در روال عادی، کمتر از ۵۰ درصد خون مورد نیاز استان، از طریق اهدا کنندگان، اهدا می‌شود.

وی ادامه داد: در حال حاضر که با برودت هوا مواجه شده‌ایم، میزان اهدای خون به نسبت ایام عادی نیز کاهش محسوسی پیدا کرده است.

وی تاکید کرد: اگر روزانه ۴۵۰ واحد خون اهدایی در سیستان و بلوچستان داشته باشیم، نه تنها مشکلی در حوزه خونی نخواهیم داشت بلکه می‌توانیم صادر کننده خون هم باشیم و برای این موضوع نیاز است تنها در زاهدان روزانه ۲۰۰ اهدا کننده در دو شیفت صبح و عصر داشته باشیم.

این مقام مسؤول تصریح کرد: در حال حاضر روزانه اهدای حدود ۲۰۰و احد اهدای خون در استان وجود دارد که این رقم بسیار کمتر از ۵۰ درصد نیاز خونی سیستان و بلوچستان است.

وی خاطرنشان کرد: در راستای گرفتن خون‌های اهدایی، واحد سیار انتقال خون استان در هر هفته سه روز در بیمارستان دارالشفای میرجاوه جهت دریافت خون از اهدا کنندگان مستقر است.

شایان ذکر است در استان سیستان و بلوچستان تنها سه هزار و ۳۰۰ بیمار تالاسمی ماژور حضور دارند که این رقم، بالاترین آمار کشور بوده و ماهانه شش هزار و ۶۰۰ واحد خون در این خطه پهناور تنها برای این بیماران مورد استفاده قرار می‌گیرد.

کد خبر 6017385

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha