۱۸ بهمن ۱۴۰۲، ۱۳:۴۹

رییس کل دادگستری استان البرز خبر داد؛

موافقت با آزادی ۱۹ نفر و اعطای مرخصی به ۱۲ زندانی

موافقت با آزادی ۱۹ نفر و اعطای مرخصی به ۱۲ زندانی

کرج- رییس کل دادگستری استان البرز از موافقت با مرخصی ۱۲ نفر و درخواست آزادی ۱۹ زندانی ندامتگاه مرکزی کرج به مناسبت دهه فجر خبر داد.

‌به گزارش خبرگزاری مهر، حسین فاضلی هریکندی ظهر چهارشنبه در حاشیه بازدید از ندامتگاه مرکزی کرج که به مناسبت دهه فجر انجام شد، گفت: این دیدار به گفت و گوی چهره به چهره با زندانیان اختصاص داشت و درخواست‌ها و مشکلات آن‌ها توسط مدیران و قضات مورد بررسی قرار گرفت. در بازدید انجام شده به مناسبت سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی با مرخصی ۱۲ نفر و درخواست آزادی ۱۹ زندانی موافقت شد.

وی عنوان کرد: در این بازدید علاوه بر ۱۶ مورد صدور دستور تسریع در رسیدگی، با ۱۱ مورد درخواست استفاده از پابند الکترونیک، ۱۳ مورد آزادی مشروط، ۹ مورد تعلیق و تخفیف مجازات، ۱۳ مورد زندان باز و نظام نیمه آزادی، دو مورد تبدیل یا تقلیل و تخفیف قرار، دو مورد اعسار و تقسیط یا تعدیل اقساط، ۶ مورد ادغام پرونده‌ها و دو مورد درخواست انتقالی پس از بررسی پرونده و شرایط متقاضیان مورد موافقت قرار گرفت.

وی اظهار کرد: استفاده از نهادهای ارفاقی نظیر آزادی مشروط و تعلیق اجرای مجازات برای متهمان فاقد سابقه کیفری به نوعی فرصت دستگاه قضائی به آنها جهت بازگشت به جامعه است و در کنار اصلاح می‌تواند موجب پیشگیری از تکرار جرم شود و بعضاً این اقدامات آثار بازدارنده بیشتری نسبت به اجرای کامل مجازات دارند.

کد خبر 6017654

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha