۱۸ بهمن ۱۴۰۲، ۱۸:۱۸

معاون سازمان جهاد کشاورزی اردبیل خبر داد؛

تولید سالانه ۸ میلیون و ۶۳۰ هزار قطعه مرغ گوشتی در اردبیل

تولید سالانه ۸ میلیون و ۶۳۰ هزار قطعه مرغ گوشتی در اردبیل

سرعین- معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل گفت: تعداد واحد پرورش مرغ گوشتی در استان ۴۳۴ واحد است که سالانه توانایی تولید هشت میلیون و ۶۳۰ هزار قطعه مرغ گوشتی را دارند.

به گزارش خبرنگار مهر، منصور رستم‌نژاد عصر چهارشنبه در مراسم افتتاحیه مرغ گوشتی در شهرستان سرعین، اظهار کرد: تعداد واحدهای مرغ تخم‌گذار ۲۱ واحد با ظرفیت تولید سالانه ۷۴۲ هزار و ۹۶۰ قطعه است که سالانه بالغ بر پنج هزار و ۵۰۰ تن تخم‌مرغ روانه بازار مصرف می‌کنند که میزان تولید سالانه گوشت مرغ در این استان بالغ بر ۴۸ هزار و ۱۰۰ تن است.

وی تصریح کرد: در استان ۴۷ واحد مادر گوشتی به ظرفیت ۲ میلیون و ۳۵۲ هزار و ۶۵۵ قطعه فعال هستند که جوجه یک‌‎روزه تولید می‌کنند.

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل با بیان اینکه سالانه ۱۵۱ میلیون و ۹۵۲ هزار و ۸۶۸ عدد تخم‌مرغ نطفه‌دار تولید می‌شود، گفت: از این میزان تقریباً ۸۰ درصد آن یعنی ۱۱۸ میلیون و ۸۲۹ هزار و ۲۷۰ جوجه یک‌روزه تولید و برای پرورش به واحدهای مرغداری تحویل داده می‌شود.

رستم‌نژاد در مورد مشخصات طرح مورد افتتاحیه نیز افزود: مرغ گوشتی ۴۰ هزار قطعه برادران ابراهیم‌پور در روستای آق‌قلعه شهرستان سرعین با سرمایه‌گذاری ۱۲ میلیارد تومان به بهره‌برداری رسید که برای تعداد سه نفر اشتغال ایجاد کرده و میزان تولید سالانه آن ۲۰۰ تن است.

در این مراسم فرماندار شهرستان سرعین نیز خاطرنشان کرد: تأمین سبد معیشتی سالم برای شهروندان از وظایف مهم مسئولان است که در این راستا ما تلاش می‌کنیم با حمایت‌های لازم و صدور مجوزهای لازمه در اسرع وقت کمک حال تولیدکنندگان و سرمایه‌گذاران در این شهرستان باشیم.

باقر باقرزاده بیان کرد: در بخش گردشگری شهرستان سرعین و تأمین زیرساخت‌ها نیز همت خود را به کار گرفتیم تا به ویژه در حوزه روستاهای گردشگری از تمام توان شهرستان استفاده کنیم.

کد خبر 6017980

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha