۲۳ بهمن ۱۴۰۲، ۱۸:۲۳

در گفت وگو با مهر مطرح شد؛

کاهش ۷.۶ درصدی فوت تا افزایش ۰.۷ درصدی ولادت در رزن

کاهش ۷.۶ درصدی فوت تا افزایش ۰.۷ درصدی ولادت در رزن

همدان- مشاور فرماندار رزن از کاهش ۷.۶ درصدی فوتی ها در این شهرستان خبر داد و گفت: تعداد فوت‌های ثبت شده در این شهرستان در سال گذشته برابر ۲۸۸ نفر و طی سال جاری برابر ۲۶۶ نفر بوده است.

شکیبا کولیوند در گفت وگو با خبرنگار مهر با اشاره به اینکه در ۹ ماهه امسال نسبت به موعد مشابه سال گذشته در شهرستان رزن با کاهش ۹.۸ درصدی ازدواج و کاهش ۱۳.۱ درصدی طلاق روبرو بوده‌ایم.

وی ادامه داد: درحالی که شهرستانهای مجاور این شهرستان، با افزایش طلاق روبرو بوده‌اند، خوشبختانه در شهرستان رزن با کاهش طلاق روبرو هستیم.

مشاور امور بانوان و خانواده فرمانداری رزن با تصریح بر اینکه در این مسیر نباید از کاهش ازدواج غافل بود، خواستار همکاری بیش از پیش دستگاه‌های اجرایی در تسهیل ازدواج و پیشبرد کارگاه‌های پیش از ازدواج در شهرستان شد.

کولیوند در ادامه صحبت‌های خود با اشاره به اینکه طی ۹ ماهه سال جاری در شهرستان رزن تعداد ۶۹۸ موالید صورت گرفته است، گفت: در این زمینه شاهد افزایش ۰.۷ درصدی ثبت موالید در شهرستان هستیم.

وی با بیان اینکه طبق سند راهبردی جمعیت تا پایان سال تعداد ۳۰۰ موالید دیگر باید در شهرستان به انجام رسد تا در زمینه موالید بتوانیم به نحو مناسب پیش برویم.

مشاور امور بانوان و خانواده فرمانداری رزن با بیان اینکه طی ۹ ماهه سال گذشته بالغ بر ۶۹۳ موالید و طی ۹ ماهه امسال بالغ بر ۶۹۸ موالید در شهرستان رزن صورت گرفته است.

کولیوند یادآور شد: نرخ خام ولادت ۹ ماهه امسال رزن بیش‌تر از میانگین استانی است به نوعی که میانگین استانی برابر ۱۲.۳ و در شهرستان رزن برابر ۱۲.۹ بوده است.

وی با تصریح بر اینکه امسال در شهرستان رزن شاهد کاهش ۷.۶ درصدی فوت نیز هستیم، خاطرنشان کرد: تعداد فوت‌های ثبت شده شهرستان رزن در سال گذشته برابر ۲۸۸ نفر و طی سال جاری برابر ۲۶۶ نفر بوده است.

کولیوند با بیان اینکه نرخ خام فوت در شهرستان امسال ۴.۹ بوده است؛ اظهار کرد: در سال جاری، شهرستان رزن بعد از شهرستان بهار کمترین نرخ خام فوت را داشته است.

کد خبر 6022445

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha