۲۳ بهمن ۱۴۰۲، ۱۹:۲۵

اتریش توقف واردات گاز از روسیه را بررسی می‌کند

اتریش توقف واردات گاز از روسیه را بررسی می‌کند

وزیر انرژی اتریش اعلام کرد این کشور به منظور کاهش وابستگی به منابع انرژی روسیه، توقف واردات گاز از این کشور را در دست بررسی دارد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، وزیر انرژی اتریش از امکان توقف واردات گاز از روسیه سخن گفت.

«لئونور گیوسلر» وزیر انرژی اتریش روز دوشنبه اعلام کرد که دولت وین در حال بررسی امکان فسخ قراردادهای عرضه گاز میان شرکت نفت، گاز و پتروشیمی اتریش و غول انرژی روسیه گازپروم است. به گفته این مقام اتریشی همه گزینه های موجود برای خروج از این قرارداد بررسی خواهد شد.

وزیر انرژی اتریش در یک کنفرانس خبری گفت که برای لغو واردات گاز روسیه، لازم است همه گزینه‌ها برای فسخ قرارداد بررسی شوند.

به گفته این مقام دولت اتریش، یکی از دلایل چنین تصمیمی، وابستگی سطح بالا این کشور به گاز روسیه است. زیرا در قرارداد میان شرکت های گازی روسیه واتریش تعهدات ثابتی برای خرید گاز روسیه در نظر گرفته است.

در ژوئیه ۲۰۲۳، مدیرعامل شرکت نفت و گاز اتریش اعلام کرد که این شرکت به خرید بخش عمده گاز خود از روسیه ادامه خواهد داد و علیرغم تضمین قراردادهای جایگزین از منابع دیگر برای پوشش نیاز وارداتی انرژی اتریش، قصد ندارد قرارداد بلندمدت خود را با گازپروم خاتمه دهد.

پیش از این و در ماه سپتامبر، «کارل نهامر «صدراعظم اتریش گفت که فسخ قرارداد گازی با روسیه برای اتریش بسیار گران تمام می شود.

کد خبر 6022584

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha