۲۵ بهمن ۱۴۰۲، ۱۲:۵۹

رییس دانشگاه کردستان:

شرکت در انتخابات کاهنده فساد است/مشارکت مردمی اقتدارآفرین است

شرکت در انتخابات کاهنده فساد است/مشارکت مردمی اقتدارآفرین است

سنندج_رییس دانشگاه کردستان گفت: شرکت در انتخابات کاهنده فساد است و شفافیت را گسترش می‌دهد.

به گزارش خبرنگار مهر، حامد قادرزاده پیش از ظهر چهارشنبه در نشست هم‌اندیشی انتخابات با موضوع «مشارکت سیاسی، چرا و چگونه» که به همت معاونت فرهنگی و اجتماعی دانشگاه کردستان و با همکاری بسیج کارکنان شهدای گمنام دانشگاه در سالن جلسات اتاق ریاست این دانشگاه برگزار شد، با اشاره به اهمیت شرکت در انتخابات از سوی آحاد مردم، اظهار کرد: مشارکت فراگیر در انتخابات فرصت رشد همگانی و برابر استعدادها را فراهم می‌کند.

به گفته رئیس دانشگاه کردستان، شرکت در انتخابات قطعاً کاهنده فساد است و قدرت توزیع عادلانه را افزایش داده و شفافیت را گسترش می‌دهد.

قادرزاده تصریح کرد: انتخابات فرصتی است برای مردم که نظر خودشان را نسبت به شیوه حکومت و مدیریت یک دولت ابراز کنند.

وی افزود: مهم‌ترین کارکرد ویژه انتخابات و مشارکت سیاسی مردم، خنثی‌سازی توطئه‌ها و تهدیدات دشمنان است که در عین حال موجب افزایش اقتدار نظام و امنیت ملی کشور نیز خواهد شد.

موسوی از اساتید دانشگاهی نیز در ادامه این نشست با بیان اهمیت شرکت در انتخابات تصریح کرد: آنچه به عنوان محور کلیدی بحث انتخابات می‌توان مورد توجه قرار گیرد، مسئله «کارآمدی» است.

وی افزود: بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران حضرت امام خمینی (ره) همواره در پیام‌ها و سخنرانی‌هایشان بر اهمیت انتخابات و ضرورت مشارکت حداکثری ملت در انتخابات تاکید داشتند.

انتخابات از نمادهای حاکمیت مردم در یک نظام سیاسی است

موسوی بیان کرد: انتخابات یکی از نمادهای حاکمیت مردم در یک نظام سیاسی است و حضور و مشارکت بالای مردم در انتخابات گوناگون نماد رضایت آنها از حاکمیت و توانایی کارگزاران در مدیریت و اداره کشور است.

وی خاطر نشان کرد: انتخابات می‌تواند برای کشور و ملت ما یک وسیله مصونیت و یک نمودار اقتدار باشد و ملت و نظام اجرایی کشور را در مقابله با چالش‌های گوناگون جهانی، از گذشته مستحکم‌تر کند.

این استاد دانشگاه تصریح کرد: نباید فراموش کرد یکی از شاخصه‌های انتخابات شایسته نظام اسلامی رقابتی بودن انتخابات بوده و رقابتی بودن بدین معنا که با تکثر و تعدد نامزدهای انتخاباتی حق انتخابات و گزینش برای رأی‌دهندگان وجود داشته باشد.

موسوی گفت: مردم می‌دانند مهمترین ابزاری که می‌تواند اراده و خواسته آنان را محقق سازد، صندوق رأی است.

کد خبر 6024193

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha