اذعان وزیر دارایی اسراییل به جلوگیری از ورود یک محموله آرد به غزه

اذعان وزیر دارایی اسراییل به جلوگیری از ورود یک محموله آرد به غزه

وزیر دارایی رژیم صهیونیستی در پستی که در شبکه اجتماعی ایکس منتشر کرد اذعان کرد که از ورود یک محموله آرد به غزه جلوگیری کرده است.

به گزارش خبرگزاری مهر، زلیل اسموتریچ، وزیر دارایی اسراییل اعتراف کرد که با هماهنگی بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی، از ورود یک محموله آرد به نوار غزه جلوگیری کرده است.

وی در پستی در حساب کاربری خود در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: تصمیم گرفتم محموله‌های آرد اختصاص داده شده به آنروا در غزه را با هماهنگی نخست وزیر انتقال ندهم تا در مورد مکانیسم توزیع به روش دیگری بحث شود و کمک‌ها به غزه نرسد.»

وی افزود: اکنون جهان نیز می‌داند که UNRWA جزو جدایی ناپذیر از ماشین جنگی حماس است. اجماع همه جانبه در دولت اضطراری و دولت سابق بر لزوم جلوگیری از رسیدن کمک‌ها به حماس وجود دارد.

خبرگزاری آناتولی ترکیه روز گذشته گزارش داد که مقامات اسراییلی در بندر اشدود مانع از تکمیل توزیع آرد اهدایی ترکیه به مردم فلسطین از طریق آژانس امداد و کار سازمان ملل متحد برای آوارگان فلسطینی (آنروا) شدند.

از ۲۶ ژانویه، ۱۸ کشور و اتحادیه اروپا کمک مالی خود به UNRWA را به دلیل ادعاهای اسراییل مبنی بر مشارکت کارکنان این آژانس در عملیات طوفان الاقصی در ۷ اکتبر به حالت تعلیق درآورده‌اند، در حالی که آژانس اعلام کرده است این ادعاها صحت ندارند.

کد خبر 6024662

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha