۲۵ بهمن ۱۴۰۲، ۲۰:۳۹

همزمان با سالروز ولادت ابوالفضل‌العباس(ع)؛

۱۰۰ اثر برگزیده جشنواره «وفا» معرفی شد/تجلیل از منتخبان

۱۰۰ اثر برگزیده جشنواره «وفا» معرفی شد/تجلیل از منتخبان

اردبیل- همزمان با سالروز ولادت حضرت عباس‌بن‌علی (ع)، جشنواره «وفا» با معرفی ۱۰۰ اثر برگزیده و تجلیل از شایستگان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار مهر، در این مراسم که عصر چهارشنبه در دانشگاه آزاد اسلامی اردبیل برگزار شد، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی اردبیل، اظهار کرد: سومین جشنواره فرهنگی، تربیتی «وفا» از جمله برنامه‌های ویژه پاسداشت امامت و مهدویت با هدف معرفی سیره حضرت ابوالفضل‌العباس (ع) در اردبیل برگزار و با معرفی برترین‌ها به کار خود پایان داد.

سلیمی تصریح کرد: این جشنواره که همزمان با سالروز ولادت قمر منیر بنی‌هاشم حضرت ابوالفضل‌العباس (ع) برگزار شد، تلاش بر این بوده تا سیره این معصوم به علاقه‌مندان و وفاداران طریق حضرت عباس (ع) معرفی شده تا شاهد شناساندن ابعاد مختلف زندگی این شخصیت وارسته باشیم.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی اردبیل گفت: جشنواره در ۲ بخش کودک و بزرگسال برگزار شد تا منتخبان در ۱۸ رشته و در سه بخش فرهنگی، هنری و رسانه‌ای معرفی شوند.

سلیمی افزود: یک‌هزار و ۱۰۰ اثر ارزشمند به دبیرخانه این جشنواره ارسال شده بود که عمده آثار از طریق سامانه الکترونیکی بارگذاری و زمینه مشارکت از استان‌های مختلف نیز در قالب این رویداد فراهم شده بود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: با معرفی ۱۰۰ اثر برگزیده از سوی هیأت داوران، ما موفق شدیم از داوران در حوزه‌های مختلف تجلیل کنیم تا زمینه برای تولید آثار شایسته‌تر در سال‌های آینده نیز فراهم آید.

سلیمی اضافه کرد: برای این جشنواره آثار فاخری ارسال شده بود تا در ابعاد هنری، فرهنگی و رسانه‌ای شاعران، نویسندگان، هنرمندان و فعالان اصحاب رسانه بتوانند آثار خود را در معرض دید گذاشته و داوران نیز برترین‌ها را انتخاب کردند.

وی بیان کرد: شخصیت ارزشی حضرت عباس (ع) در تبعیت و پیروی از امامت بوده و در اوج سختی‌های نهضت سیدالشهدا (ع) همواره در کنار امام حسین (ع) توانسته اوج وفا، عشق و ارادتش را نشان دهد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی اردبیل ادامه داد: قطعاً در سال‌های آینده این جشنواره در ابعادی وسیع‌تر و با تولید و ارسال آثار ارزشمند ادامه خواهد داشت تا ما بتوانیم از هنرمندان، ادبا، شعرا و فعالان رسانه‌ای در تولید آثار فاخر حمایت کرده و تجلیلی شایسته داشته باشیم.

کد خبر 6024752

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha