۲۶ بهمن ۱۴۰۲، ۱۳:۵۰

رییس جمهور تاتارستان روسیه:

گسترش روابط ایران و تاتارستان در دستور کار است

گسترش روابط ایران و تاتارستان در دستور کار است

اصفهان- رییس جمهور تاتارستان روسیه گفت: آمادگی داریم تا در قالب همکاری‌های انجام شده بین ایران و تاتارستان، درصدد گسترش روابط تلاش کنیم.

به گزارش خبرنگار مهر، رستم مینیخانوف رئیس جمهور تاتارستان روسیه بعد از ظهر پنجشنبه در همایش بررسی فرصت‌های تجاری و سرمایه‌گذاری اصفهان_تاتارستان، با بیان اینکه در جریان سفر به اصفهان، تحت تأثیر زیبایی و سطح توسعه استان اصفهان قرار گرفتیم، اظهار کرد: هدف ما از این سفر ایجاد روابط نزدیک و دوستانه‌تر با جمهوری اسلامی ایران است.

وی ضمن قدردانی از رئیس جمهور و سایر مقامات ایران، بیان کرد: ما قدردان این روابط دوجانبه را هستیم و ارزیابی بالایی از توسعه روابط نیز داریم.

رئیس جمهور تاتارستان روسیه خاطرنشان کرد: تاتارستان و ایران فرهنگ غنی و پرباری در حوزه همکاری دارند، همچنین در سال‌های گذشته ارتباطات ما قوت بیشتری گرفته است که جای خرسندی دارد.

وی افزود: از عوامل تأثیرگذار در پیشرفت روابط دو کشور، پیشینه و پیوندهای مذهبی دو کشور است.

رئیس جمهور تاتارستان روسیه اظهار کرد: در سال ۲۰۲۰ ما جشن ۱۱۰۰ سالگی ورود اسلام به تاتارستان را گرفتیم و گروه استراتژیک چشم‌انداز روسیه و جهان اسلام تأسیس شده است که من ریاست آن گروه را بر عهده دارم.

رستم مینیخانوف ادامه داد: همکاران ایرانی ما به نشست‌ها و نمایشگاه‌های کشور روسیه حضور می‌یابند و از حضور و فعالیت آنها بسیار خرسند هستیم.

وی تصریح کرد: آمادگی داریم تا در قالب همکاری‌های صورت گرفته، درصدد گسترش روابط تلاش کنیم.

رئیس جمهور تاتارستان خاطرنشان کرد: همکاری میان اتاق‌های بازرگانی اصفهان و تاتارستان نیز باید با جدیت دنبال شود.

کد خبر 6025258

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha