۲۶ بهمن ۱۴۰۲، ۱۷:۵۷

مرکز رصد جمعیت خراسان جنوبی افتتاح شد

مرکز رصد جمعیت خراسان جنوبی افتتاح شد

بیرجند- با حضور معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی مرکز رصد جمعیت ثبت احوال خراسان جنوبی افتتاح شد.

به گزارش خبرنگار مهر، امروز پنجشنبه سید محمد رضا طالبی در مراسم افتتاح مرکز رصد جمعیت ثبت احوال استان که مدیران دستگاه‌های اجرایی مربوط به حوزه جمعیت حضور داشتند، گفت: از طریق مرکز رصد جمعیت اطلاعات مربوط به حوزه جمعیت خراسان جنوبی ارائه می‌شود و ظرفیت بسیار خوبی برای گزارش دهی در این خصوص است که بر اساس داده‌های آن می‌توان تحلیل‌های درستی را در مبحث جمعیت ارائه کرد.

وی با اشاره به این که این مرکز توسط کارشناسان با تجربه ثبت احوال و شرکت‌های دانش بنیان ایجاد شده است، تصریح کرد: در مرکز رصد جمعیت ثبت احوال استان کارشناسان مجربی حضور دارند و اقدام در این راستا بر پایه علمی انجام شده است.
به گفته وی یکی از مؤلفه‌های اصلی هر جامعه‌ای، جمعیت است و به نوعی حیات و ممات یک کشور تا حدود زیادی به این موضوع بستگی دارد.

معاون استاندار خراسان جنوبی خاطر نشان کرد: در حال حاضر جمعیت ملاک خیلی از امتیازاتی است که در مناطق مختلف کشور به افراد جامعه واگذار می‌شود که اگر جمعیتی منطقه‌ای از کشور زیاد باشد، در ایجاد زیرساخت‌های مورد نظر تسریع می‌شود.

طالبی با اشاره به این که در ایجاد زیرساخت‌های ارتباطی، اقتصادی، امنیتی، کارگری و… اولویت با روستاهای بالای ۲۰ خانوار است.

به گفته وی برای جوانی جمعیت باید از سال‌های گذشته برنامه‌ریزی انجام می‌شد زیرا زمانی که جمعیت جامعه سالمند باشد، حداقل چند سال باید بگذرد تا دوباره جمعیت کشور جوان شود.

وی با بیان این که هرچند در راستای اجرای قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت که در مجلس شورای اسلامی مصوب شده است، در برخی بخش‌ها زیرساخت‌های مورد نیاز اجرای این قانون فراهم نیست اما در حوزه‌های دیگری که زیرساخت‌ها فراهم شده است مشوق‌های خوبی پیش بینی شده است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی ادامه داد: بر این اساس در خراسان جنوبی به خانواده‌هایی که دارای فرزند سوم و بیشتر هستند، زمین واگذار خواهد شد و مشاوره‌های قبل و حین بارداری، مشوق‌های بیمه‌ای، پشتیبانی‌های بهداشتی و تسهیلات مربوط به ازدواج از جمله مشوق‌های مورد نظر در این قانون است.

به گفته وی آمار ثبت احوال خراسان جنوبی در خصوص میزان رشد ولادت در استان خوشحال کننده است و از اثرات قانون جوانی جمعیت است.

وی تصریح کرد: در شهر بیرجند هر چند امکان واگذاری مسکن ویلایی وجود ندارد اما با توجه به الحاقات انجام شده به محدوده خدماتی شهر در آینده نزدیک زمین‌های برای ساخت واحدهای طبقاتی به مشمولان این قانون واگذار خواهد شد.

طالبی خاطر نشان کرد: یکی از برنامه‌هایی که دشمن از سال‌های گذشته در دستور کار خود قرار داده، است هک سایبری است، لذا باید پیش بینش مورد نیاز برای ایمن سازی سامانه‌های ثبت احوال انجام شود.

کد خبر 6025437

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha