واشنگتن پست:

تل آویو بدنبال ایجاد اردوگاه‌های چادری در سواحل غزه است

تل آویو بدنبال ایجاد اردوگاه‌های چادری در سواحل غزه است

منابع آمریکایی طرح  رژیم صهیونیستی برای آوارگان فلسطینی در رفح را شکست خورده توصیف کردند.

به گزارش خبرگزاری مهر، روزنامه آمریکایی واشنگتن پست در گزارشی از طرح شکست خورده رژیم صهیونیستی برای آوارگان فلسطینی پرده برداشته است.

براساس این گزارش، یک مقام صهیونیستی اذعان کرد که روند برنامه ریزی برای تخلیه رفح در حال انجام است، اما طرح نهایی درباره رفح هنوز تصویب نشده است.

واشنگتن پست به نقل از منابع خود گزارش داد که طرح اسراییل برای ایجاد مجموعه‌ای از اردوگاه‌ها در سواحل دریا در غزه در آرام کردن منتقدان موفق نبود و این طرح نتوانسته موافقت کلی را با خود به همراه داشته باشد و از هم اکنون شکست خورده است.

در این گزارش گفته شده که طرح اسراییل برای تخلیه رفح شامل ایجاد ۱۵ کمپ در ساحل دریا است که هرکدام از این کمپ‌ها دارای ۲۵ هزار چادر اقامتی است.

واشنگتن پست به نقل از منابع خود همچنین افزود که تا کنون کابینه امنیتی اسراییل با پیشنهادی مبنی بر اجازه تردد آوارگان فلسطینی از رفح به شمال نوار غزه مخالفت کرده است، اما طرحی برای حل بحران آوارگان در رفح و حمله همزمان نیز ندارد.

روز گذشته نیز «مارتین گریفیتس»، معاون دبیرکل سازمان ملل اعلام کرد که تخلیه پناهجویان رفح و انتقال آنها به یک «منطقه امن» توهم است؛ زیرا هم‌اکنون در نوار غزه هیچ مکان امنی وجود ندارد.

همچنین سه کشور کانادا، استرالیا و نیوزیلند با انتشار بیانیه‌ای مشترک خواستار توقف جنگ و آتش‌بس فوری در نوار غزه شدند. در این بیانیه آمده است: نیاز مبرمی به آتش‌بس فوری در نوار غزه به دلایل بشردوستانه وجود دارد.

این کشورها به شدت نسبت به تصمیم رژیم صهیونیستی برای حمله زمینی به رفح ابراز نگرانی کردند. در این بیانیه آمده است که هرگونه عملیات نظامی در رفح فاجعه‌بار بوده و پیامدهای ویرانگری بر غیرنظامیان فلسطینی خواهد داشت.

روز چهارشنبه نیز اسپانیا و ایرلند برای جلوگیری از وخامت بیشتر اوضاع در غزه خواستار آتش‌بس فوری در این باریکه شدند و از کمیسیون اروپا خواستند پرونده «حقوق بشر» اسرائیل را بررسی کند.

دو کشور بر لزوم ادامه کار و حمایت از آژانس امداد و کار سازمان ملل برای آوارگان فلسطینی (آن روا) تاکید کردند و افزودند که تعهد اتحادیه اروپا به حقوق بشر و کرامت انسانی نمی‌تواند استثنا داشته باشد.

پدرو سانچز، نخست وزیر اسپانیا در این باره گفت که کشورش و ایرلند از کمیسیون اروپا خواسته‌اند تا میزان پایبندی اسرائیل به تعهدات حقوق بشری خود را بررسی کند.

کد خبر 6025629

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha