۲۹ بهمن ۱۴۰۲، ۱۲:۴۹

خوانساری مطرح کرد؛

آینده رسانه‌ها با فناوری‌های جدید گره خورده است

آینده رسانه‌ها با فناوری‌های جدید گره خورده است

معاون وزیر ارتباطات و رییس سازمان فناوری اطلاعات ایران گفت: اگر رسانه‌ها با فناوری‌های جدید تلفیق نشوند جایگاه اجتماعی‌شان کاهش می‌یابد چون آینده رسانه با فناوری‌های جدید گره خورده است.

به گزارش خبرگزاری مهر، محمد خوانساری معاون وزیر ارتباطات و رییس سازمان فناوری اطلاعات ایران در بازدید از بیست‌وچهارمین نمایشگاه رسانه‌های ایران گفت: اگر رسانه‌ها با فناوری‌های جدید تلفیق نشوند جایگاه اجتماعی‌شان کاهش می‌یابد که قطعاً مطلوب نیست در نتیجه فعالان، مدیران و تصمیم‌گیران عرصه رسانه قطعاً باید از فناوری‌های جدید استفاده کنند تا آینده روبه‌رشدی داشته باشند زیرا اقبال مردم به فناوری‌های نوین است و با وجود جایگزین‌هایی که در این حوزه وجود دارد، لازم است تا رسانه‌ها به آن ورود کنند.

وی افزود: ایران در گذشته شبکه‌های اجتماعی و پیام‌رسان‌های بومی نداشت و صرفاً از شبکه‌های اجتماعی خارجی استفاده می‌کرد ولی در حال حاضر پیام‌رسان‌های بومی در کشور مرجعیت رسانه‌ای پیدا کرده و بسترهای مناسبی برای اطلاع‌رسانی‌ها ایجاد کرده است.

معاون وزیر ارتباطات در ادامه گفت: شبکه اجتماعی ویراستی که مشابه توییتر است مرجعیت بین‌المللی دارد. شبکه ویراستی هم‌اکنون مرجعیت بین‌المللی پیدا کرده و می‌تواند الگوی خوب و جدیدی به ما دهد تا همکاران ما در حوزه رسانه از ظرفیت‌های بومی در کنار پلتفرم‌های خارجی برای انجام مأموریت‌های رسانه‌ای خود استفاده کنند.

خوانساری در پایان گفت: اگرچه هنوز موفق نشده‌ایم بسیاری از دستاوردها و خدمات خود را از طریق رسانه‌ها به مردم اطلاع‌رسانی کنیم اما رسانه‌ها در معرفی خدمات دیجیتال وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات مانند معرفی مناسب پنجره واحد خدمات دولت برای مردم خوب عمل کرده‌اند که جای تقدیر دارد.

کد خبر 6028620

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha