واکنش نتانیاهو به سخنان ضدصهیونیستی رئیس‌جمهور برزیل

واکنش نتانیاهو به سخنان ضدصهیونیستی رئیس‌جمهور برزیل

نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی اظهارات «لولا داسیلوا» در محکومیت تجاوز این رژیم به نوار غزه را «شرم‌آور و عبور از خط قرمز» توصیف کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از المیادین، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی به اظهارات رئیس‌جمهور برزیل درباره نسل‌کشی در نوار غزه واکنش نشان داد.

بنیامین نتانیاهو سخنان لولا داسیلوا علیه جنایات رژیم صهیونیستی در نوار غزه را «شرم‌آور و خطرناک» توصیف کرد.

وی همچنین گفت که مقایسه رفتار اسرائیل با هولوکاست نازی‌ها و هیتلر، «عبور از خط قرمز» است.

نتانیاهو مدعی شد که اسرائیل برای دفاع از خود و تضمین آینده‌اش تا پیروزی کامل می‌جنگد.

رئیس جمهور برزیل رژیم صهیونیستی را به ارتکاب نسل کشی علیه غیرنظامیان فلسطینی در نوار غزه متهم کرد و تحولات غزه را به «هولوکاست» (ادعای صهیونیست‌ها درباره اقدامات آلمان نازی علیه یهودیان در جریان جنگ جهانی دوم) شبیه دانست.

«لولا داسیلوا» روز گذشته در حاشیه نشست اتحادیه آفریقا در «آدیس آبابا» پایتخت اتیوپی در جمع خبرنگاران گفت: آنچه در نوار غزه اتفاق می‌افتد فقط یک جنگ نیست، بلکه نسل‌کشی است؛ جنگ بین یک ارتش با درجه آمادگی بسیار بالا و زنان و کودکان.

وی ادامه داد: آنچه در نوار غزه علیه مردم فلسطین در حال رخ دادن است، در هیچ مرحله دیگری از تاریخ اتفاق نیفتاده است، در واقع فقط زمانی که هیتلر تصمیم به کشتار یهودیان گرفت، ما شاهد چنین رفتاری بوده‌ایم.

در واکنش به این اظهارات رئیس‌جمهور برزیل، «یسرائیل کاتس» وزیر امور خارجه رژیم صهیونیستی ضمن احضار سفیر برزیل در تل‌آویو، سخنان داسیلوا علیه اسرائیل را شرم‌آور توصیف کرد.

رئیس جمهور برزیل چند روز پیش هم اقدامات تحریک‌آمیز نظامیان اشغالگر صهیونیست در غزه را محکوم و تاکید کرد که این اقدامات به حد غیرقابل قبولی رسیده است.

کد خبر 6031406

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha