۳۰ بهمن ۱۴۰۲، ۱۴:۱۱

مدیر کل میراث فرهنگی خراسان جنوبی خبر داد؛

بازدید ۱۱۰ هزار نفر از موزه‌های خراسان جنوبی طی دو سال گذشته

بازدید ۱۱۰ هزار نفر از موزه‌های خراسان جنوبی طی دو سال گذشته

بیرجند-مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان جنوبی گفت: در دو سال گذشته ۱۰۹ هزار و ۳۹۳ نفر از موزه های استان بازدید کرده‌اند.

به گزارش خبرنگار مهر، هادی شاه‌وردی ظهر دوشنبه به خبرنگاران اظهار کرد: تعداد ۵۴ هزار و ۹۳۰ نفر در سال ۱۴۰۱ از موزه‌های خراسان جنوبی بازدید کرده‌اند، که از این آمار، ۵۴ هزار و ۸۳۷ بازدیدکننده داخلی و ۹۳ نفر گردشگر خارجی بوده‌اند.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان جنوبی افزود: موزه‌های مجموعه باغ اکبریه در سال ۱۴۰۱ با ۵۱ هزار و ۸۵۷ نفر شامل ۵۱ هزار و ۷۶۴ نفر بازدیدکننده داخلی و ۹۳ نفر گردشگر خارجی بیشترین آمار بازدیدکنندگان را به خود اختصاص داده بود.

شاه‌وردی ادامه داد: از ابتدای سال جاری تا ۲۲ بهمن ماه نیز ۵۴ هزار و ۴۶۳ نفر از موزه‌های خراسان جنوبی بازدید کرده‌اند که شامل ۵۴ هزار و ۳۴۲ نفر بازدیدکننده داخلی و ۱۲۱ نفر گردشگر خارجی بوده است.

وی یادآور شد: از مجموع بازدیدکنندگان سال ۱۴۰۲ از موزه‌های تحت پوشش استان، موزه‌های مجموعه میراث جهانی باغ اکبریه بیرجند با ۴۸ هزار و ۵۷۹ نفر شامل ۱۲۱ نفر گردشگر خارجی و ۴۸ هزار و ۴۵۸ نفر بازدیدکننده داخلی بیشتر آمار گردشگران در بین موزه‌های تحت پوشش را به خود اختصاص داده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان جنوبی یادآور شد: خراسان جنوبی با آثار ثبت شده جهانی پتانسیل‌های ارزشمندی برای جذب گردشگر دارد که باید این ظرفیت‌ها را معرفی کنیم.

کد خبر 6031678

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha