۱ اسفند ۱۴۰۲، ۱۱:۵۲

پزشکی با مهر مطرح کرد؛

تشریح جزییات هفته مد ایرانی در هندوستان

تشریح جزییات هفته مد ایرانی در هندوستان

نماینده آکادمیک هفته مد ایران در هندوستان گفت: اعزام تیم از ایران به این‌رویداد با هماهنگی‌ کارگروه ساماندهی مد و لباس و سازمان فرهنگ و ارتباطات برنامه‌ریزی شده و متشکل از جوانان خلاق است.

شهین پزشکی نماینده آکادمیک هفته مد ایرانی در هندوستان در گفت‌وگو با خبرنگار مهر درباره جزییات این‌رویداد گفت: طراح نیستم اما قرار شد در این سفر و در این مراسم پوشاک محلی اقوام مختلف کشور و سوزندوزی‌های مناطق کشور را به نمایش بگذارم، علاوه بر این یک سخنرانی در افتتاحیه و دو نشست با علاقمندان صنعت مد ایران و هند در رابطه با پوشاک محلی ایران، ویژگی‌های اقلیمی، و تزئینات آنها داشته باشم.

وی افزود: هفته مد هند یکی از فرصت‌هایی است که شاید به جرأت بتوان گفت جزو نادرترین اتفاقاتی است که برای طراحان ایرانی و من پژوهشگر پیش آمده است. به زعم من هر سفر، هر آشنایی و هر حرکتی که در کار برایم پیش می‌آید معادل یک ترم دانشگاهی در زندگی، دانش اجتماعی و آموزش فرهنگی برآیندی متفاوت و منحصر به فرد را رقم خواهد زد.

نماینده آکادمیک در هفته مد ایرانی در هندوستان در ادامه گفت: تیم اعزامی از ایران با هماهنگی‌های کارگروه ساماندهی مد و لباس و سازمان فرهنگ و ارتباطات برنامه‌ریزی شده است. در این سفر آشنایی با هنرمندان طراح را غنیمتی استثنایی و ویژه تلقی می‌کنم، زیرا در میان طراحان با دختر جوان کرمانی متولد ۱۳۸۳ به نام عارفه محمدرضاخانی همسفر شدم که در خلال صحبت‌های کاری متوجه استعداد سرشار این دختر دهه هشتادی شدم. طراحی‌های زیبای او و تلفیق لباس زنان ایرانی با نقوشی بر گرفته از پته شاه نعمت‌الله ولی، حاکی از هوش بالقوه و استعداد ذاتی این دختر خلاق است و از اینکه نسل آینده با هوشمندی خود می‌تواند تحول غیر قابل انکاری در صنعت مد و لباس بوجود بیاورد مایه خرسندی و مباهات است.

پزشکی گفت: حضور این جوانان می‌تواند در جریان هفته مد و لباس ایران و هند در نگاه آنان نسبت به طراحی‌های آینده‌شان بسیار تأثیرگذار باشد. آن‌چه در طول تاریخ بر اساس مستندات و نوشته‌ها بیان شده این است که لباس همیشه در جریان تحولات اجتماعی، اقتصادی و سیاسی، روندی سیال و تأثیرپذیر و تأثیرگذار داشته است و سیاستگذاری‌های نسل جوان در صنعت پوشاک ایران با استعدادیابی و سرمایه‌گذاری روی آنها چه‌قدر می‌تواند نگاه به جلو را در پیشبرد اهداف مد و لباس ایران متحول کند.

وی در پایان گفت: اجرای مسابقه طراحی بین دانشجویان طراحی، کاری خلاقانه برای کشف استعدادهای پنهان جامعه، شیوه‌ای است که توسط کارگروه مد و لباس صورت گرفت. شاید بیش از ۲۰ نمایشگاه خارجی داشتم و با افراد بسیاری آشنا شدم اما امروز متوجه شدم تیم اعزامی فقط با مدیریت جمع‌آوری نشده‌اند بلکه عده‌ای جوان خلاق و پرشور، استعدادیابی و برگزیده شده‌اند. بی‌شک آنها می‌توانند جامعه دچار هرج و مرج را از چنگ مدعیان عرصه پوشاک نجات دهند و با ایجاد فضایی خلاقانه در پی این باشند که طرحی نو در اندازند.

کد خبر 6032569

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha