۲ اسفند ۱۴۰۲، ۱۵:۴۲

فرماندار تربت‌جام اعلام کرد؛

حضور ۸ کاندیدای اهل تسنن در رقابت انتخاباتی مجلس شورای اسلامی

حضور ۸ کاندیدای اهل تسنن در رقابت انتخاباتی مجلس شورای اسلامی

مشهد- فرماندار تربت‌جام گفت: شورای نگهبان صلاحیت، ۳۱ نامزد را تأیید کرده که از این میان ۸ نفر اهل تسنن و مابقی اهل تشیع هستند.

به گزارش خبرنگار مهر، حسین جمشیدی صبح چهارشنبه با حضور در «استودیو انتخابات» استانداری خراسان‌رضوی اظهار کرد: شهرستان مرزی تربت‌جام به نماد وحدت برادران اهل تسنن و تشیع مشهور است.

فرماندار تربت‌جام با اشاره به اینکه این شهرستان شخصیت‌های بزرگ دینی و علمی دارد، افزود: تربت‌جام، تایباد، صالح‌آباد و باخرز در حوزه انتخابیه تربت‌جام واقع شده است که هر چهار شهرستان مرزی هستند و این شهرستان ۲۷۰ هزار نفر جمعیت دارد.

رقابت ۴۴ کاندیدا در انتخابات مجلس شورای اسلامی

وی گفت: ۶۳ نامزد پیش‌ثبت‌نام که از این تعداد ۴۴ نفر ثبت‌نام قطعی و ۳۱ نامزد تأیید صلاحیت شدند که برای یک کرسی رقابت می‌کنند.

جمشیدی ابراز کرد: از میان تأیید صلاحیت شدگان یک زن و مابقی مرد هستند و از نظر مذهب، ۸ نفر اهل تسنن و مابقی اهل تشیع هستند.

فرماندار تربت‌جام خاطر نشان کرد: توجه به چهار راهبرد اصلی مورد نظر رهبر انقلاب در انتخابات یعنی سلامت، امنیت، رقابت و مشارکت بسیار حائز اهمیت است و تمام گروه‌ها و جناح‌های سیاسی در این رقابت مشارکت دارند.

وی با اشاره به اینکه امنیت نقطه مشترکی در کشور ماست که در شهرستان تربت‌جام هم برقرار است، افزود: مشارکت قوی و همگانی در شهرستان شکل گرفته است.

جمشیدی با اشاره به اینکه در انتخابات امسال، بیش از ۷۵ درصد مشارکت خواهیم داشت، افزود: حضور خوب و حداکثری مردم در راهپیمایی ۲۲ بهمن نشان از حضور قوی در پای صندوق‌های رأی خواهد داشت.

پیش بینی ۱۳۰ شعبه اخذ رأی در تربت جام

فرماندار تربت جام افزود: در شهرستان تربت‌جام ۱۳۹ شعبه اخذ رأی داریم که از این تعداد ۸۲ شعبه شهری و ۵۷ شعبه روستایی است که ۴۹ شعبه سیار و ۹۰ شعبه ثابت خواهد بود.

وی با اشاره به اینکه تعداد ۱۵۴۰ رأی اولی داریم که جشن تکلیف سیاسی برگزار شده است، گفت: ۴ هزار نفر عوامل اجرایی و نظارت در برگزاری انتخابات همراه ما خواهند بود و بیش از ۲۰ جلسه ترغیب و تشویق و تبیین با اقشار مختلف برگزار شده است.

کد خبر 6033991

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha