۴ اسفند ۱۴۰۲، ۱۰:۵۷

معاون دادستان کرمان:

پرونده‌ای برای تخلفات انتخاباتی در فضای مجازی تشکیل نشده است

پرونده‌ای برای تخلفات انتخاباتی در فضای مجازی تشکیل نشده است

کرمان- معاون دادستان کرمان گفت: تاکنون پرونده‌ای برای تخلفات انتخاباتی در فضای مجازی تشکیل نشده است.

به گزارش خبرگزاری مهر، هادی خالوئی، در کمیته رصد فضای مجازی انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری سال ١۴٠٢ استان کرمان گفت: چندین مورد گزارش با موضوع تبلیغات زودهنگام واصل شده است که در این زمینه از سوی دادستانی تذکرات لازم به کاندیداها و طرفداران آن‌ها داده شده، اما تاکنون هیچ پرونده قضائی برای تخلفات انتخاباتی تشکیل نشده است.

وی با اشاره به اهمیت روز افزون سکوهای فضای مجازی در انتخابات اظهار داشت: با توجه به اینکه بیشترین تبلیغات در دوران انتخابات در فضای مجازی صورت می‌گیرد، لذا در کمیته رصد فضای مجازی نظارت و دقت ویژه‌ای جهت پیشگیری از بروز تخلفات انتخاباتی می‌شود.

خالوئی تصریح کرد: فعالیت‌های انتخاباتی در سکوهای فضای مجازی باید قاعده مند شوند و کاندیداها با نظارت بر فعالیت‌های ستادها و طرفداران خود از ارتکاب تخلفات و جرایم انتخاباتی پیشگیری کنند تا فضای عادلانه و سالمی برای رقابت کاندیداها فراهم شود.

وی افزود: با نزدیک شدن به زمان برگزاری انتخابات، تحرکات و اقدامات کاندیداها و طرفداران ایشان بیشتر می‌شود و مقابله با جرایم و تخلفات و تخریب‌ها علیه نامزدها در دادستانی شهرستان کرمان با سرعت و دقت انجام خواهد شد.

این مقام قضائی رعایت عدالت رسانه‌ای برای تبلیغات همه نامزدهای انتخابات را ضروری دانست و تصریح کرد: می‌توان با فراخوان عمومی به کاندیداها، افرادی که تمایل به حضور در جلسات برخط در بستر فضای مجازی را دارند مشخص و امکان حضور را برای همه آن‌ها فراهم نمود و با بهره‌گیری از فرصت‌های فضای مجازی به صورت یکسان برای همه کاندیدا، به ایجاد شور انتخاباتی و افزایش مشارکت مردمی در انتخابات کمک کرد.

وی خطاب به نامزدهای انتخابات یادآور شد که نسبت به اعلام ستاد فضای مجازی خود اقدام کنند.

کد خبر 6035151

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha