۴ اسفند ۱۴۰۲، ۱۱:۵۴

دادستان اردبیل:

تخریب برازنده انتخابات آزاد نیست/نقدهای سازنده درمسیر همراهی مردم

تخریب برازنده انتخابات آزاد نیست/نقدهای سازنده درمسیر همراهی مردم

اردبیل- دادستان عمومی و انقلاب اردبیل گفت: کاندیداهای مجلس دوازدهم باید پایبند به اخلاق اسلامی بوده و از تخریب همدیگر پرهیز کنند چرا که این رفتارها برازنده انتخابات نظام اسلامی نیست.

جلال آفاقی در گفت و گو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: با گذشت دو روز از ایام تبلیغات کاندیداها برخی حرکت های نامناسب را در برهم زدن زیبایی بصری شهری شاهدیم که انتظار می رود طرفداران و حامیان کاندیداها از چنین رفتارهایی پرهیز کنند.

وی خاطرنشان کرد: تخلف و جرایم انتخاباتی به دقت مورد رصد دادستان اردبیل به عنوان مدعی العموم است و کاندیداها باید این اصل را فراموش نکنند که ثبت تخلفات و جرایم آنها می تواند عامل تجدیدنظر در صلاحیت نهایی آنها باشد.

دادستان اردبیل بیان کرد: تخریب فضاها و اموال عمومی وسط برخی نامزدها به دادستانی گزارش شده که این موضوع تحت رسیدگی قرار گرفته و ما طبق مقررات قانونی با متخلفان برخورد کرده و اجازه برهم زدن سیمای شهری و یا تخریب اموال عمومی را نخواهیم داد.

آفاقی گفت: شخص کاندیداها مسئول تمام رفتارها و حرکات ایام انتخاباتی طرفداران خود است و چنانچه تخلفی ثبت شود باید خود کاندیداها پاسخگو بوده و هیچ عذر و بهانه ای در رخداد تخلف پذیرفتنی نیست.

وی افزود: در هفته پیش رو نیز با توجه به حجم بالای تبلیغات کاندیداها در شهرهای مختلف به ویژه اردبیل سعی بر این است تا نظارت ها و رصد اکیپ های بکارگیری شده در این حوزه افزایش یافته و ما بتوانیم در چارچوب قانون و با همراهی کاندیداها و طرفداران آنها فضای تبلیغاتی پرشور و نشاطی را برای حضور مردم در پای صندوق های رای فراهم کنیم.

دادستان عمومی و انقلاب اردبیل تصریح کرد: دادستان عمومی به عنوان مدعی العموم در همه حوزه ها ورود پیدا می کند و اجازه نخواهد داد تا بر فرآیند سلامت انتخابات و فضای رقابتی سالم خدشه ای وارد شود.

کد خبر 6035268

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha