۴ اسفند ۱۴۰۲، ۱۴:۳۹

مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان تاکید کرد؛

ضرورت تبیین هویت ایرانی - اسلامی در بین دانش‌آموزان

ضرورت تبیین هویت ایرانی - اسلامی در بین دانش‌آموزان

مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان بر ضرورت تبیین هویت ایرانی – اسلامی در بین دانش‌آموزان تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، علی اسماعیلی در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه زنجان با تاکید بر ضرورت تبیین هویت ایرانی – اسلامی در بین دانش‌آموزان، اظهار کرد: در حال حاضر این تبیین به کمک اتحادیه انجمن‌های اسلامی و بسیج دانش‌آموزی انجام شده و برنامه‌های مختلفی نیز در این راستا برگزار می‌شود.

وی یکی از برنامه‌های مهم این دستگاه تعلیم و تربیت در استان را اهمیت به جایگاه ویژه نماز در مدارس عنوان کرد و افزود: از ۲۳۰۰ مدرسه‌ای که در استان داریم، نماز در ۲۰۰۰ مدرسه استان اقامه می‌شود که امیدواریم هد افزایش این آمار به لحاظ جایگاه والا و ارزشمند نماز باشیم.

این مسوول با یادآوری اینکه طی روزهای آینده اعیاد شعبانیه را پیش رو داریم، گفت: سالروز تاسیس نهاد مقدس امور تربیتی و تربیت اسلامی (۸ اسفندماه) با اعیاد شعبانیه مقارن شده است که باید این موضوع را به فال نیک گرفت و تلاش کرد تا با برنامه‌ریزی دقیق‌تر ضمن تربیت نیرو در تراز فرهنگ ناب اسلامی، از گسترش فرهنگ غربی جلوگیری کرد.

وی از جوانان به عنوان آینده‌سازان ایران اسلامی یاد کرد و با بیان اینکه این آینده‌سازان به عنوان امانت در اختیار دستگاه تعلیم و تربیت قرار دارند، ادامه داد: با توجه به جایگاه ویژه جوانان در کشور، دشمنان تلاش دارند تا ذهن جوانان و نوجوانان را تحت تاثیر برخی از مسائل قرار داده و به آن‌ها آسیب بزنند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان با بیان اینکه دو نهاد خانواده و مدرسه بیشترین تاثیرگذاری را در تربیت نسل آینده بر عهده دارند، خاطرنشان کرد: آموزش و پرورش به نوبه خود تلاش دارد تا با تدوین برنامه‌های مختلف فرهنگی و تربیتی، این تاثیرگذاری را به نحو مطلوب انجام دهد که در این راستا همکاری تنگاتنگی نیز با خانواده‌ها داشته است.

اسماعیلی در ادامه از برگزاری جشن تکلیف برای ۱۵۰۰ دانش‌آموز در استان زنجان طی سال‌جاری خبر داد و اضافه کرد: در انتخابات پیش رو نزدیک به ۴۰ هزار دانش‌آموز رأی‌اولی در استان داریم که بی‌تردید نقش بی‌بدیل خود را در ۱۱ اسفندماه امسال در پای صندوق‌های رأی نشان خواهند داد.

کد خبر 6035395

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha