۵ اسفند ۱۴۰۲، ۱۴:۵۲

اعتراض دانشجویان علیه حمایت دانشگاه «استنفورد» از رژیم صهیونیستی

اعتراض دانشجویان علیه حمایت دانشگاه «استنفورد» از رژیم صهیونیستی

شماری از دانشجویان دانشگاه استنفورد با سر دادن شعارهایی در حمایت از فلسطین خواستار رسیدگی به موضوع نقش این دانشگاه به کمک در جنایات رژیم صهیونیستی در غزه شدند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از استنفورد نیوز، دانشجویان طرفدار فلسطین جلسه دانشگاه استنفورد با والدین دانشجویان را قطع کردند.

نیروهای امنیتی این دانشجویان معترض را به خارج از جلسه دانشگاه هدایت کردند. این دانشجویان متهم به ارتکاب جرم شدند.

مسئولان دانشگاه اعلام کردند این دانشجویان با اقدامات انضباطی روبرو خواهند شد. در طول برگزاری این جلسه، معترضان ایستاده بودند، فریاد می‌زدند و شعار می‌دادند.

با گذشت حدود ۴۵ دقیقه از آغاز جلسه، معترضان دو پارچه نوشته را در دست گرفتند و تکه‌های کاغذ را از بالکن به سوی پایین پرتاب کردند که روی آنها نوشته شده بود «بیش از ۲۹ هزار نفر در غزه کشته شده اند»، «اسراییل بمب می‌اندازد و استنفورد سود می کند» و «استنفورد از تاکتیک‌های ترساندن بچه‌های شما استفاده می‌کند.»

معترضان با سر دادن شعارهایی همانند «دستان شما به خون فلسطینیان آلوده است»، «فلسطین را آزاد کنید» و «زنده باد آزادی، مرگ بر اشغالگری» در سخنرانی دو مسئول دانشگاه اختلال ایجاد کردند.

یکی از معترضان به حضار گفت پدرش توسط نظامیان صهیونیست در غزه کشته شده است.

کارکنان و نیروهای امنیتی دانشگاه برخی از معترضان را با توسل به زور از جلسه خارج کردند. پیش تر، ۱۸ معترض به دلیل ایجاد اختلال در یک رویداد دانشگاهی بازداشت شدند.

به گفته معترضان، به آنها گفته شده است در تاریخ مشخصی در ماه آوریل باید در دادگاه حاضر شوند.

با این حال این معترضان با پارچه‌نوشته‌های خود در مقابل سالن تجمع کردند و به شعار دادن ادامه دادند. یکی از معترضان به نام اِدِر در سخنانی گفت که آنها در این اعتراض شرکت کردند «تا مطالبات دانشجویی را اعلام کنند که شامل رسیدگی نقش دانشگاه استنفورد به کمک به نسل کشی در غزه می‌شود.»

درخواست‌های دیگر شامل تحریم نهادها و شرکت‌های «همدست در جنایات جنگی، آپارتاید و نسل‌کشی اسراییل»، درخواست آتش‌بس و تأمین منابع برای فلسطینی‌های خارج از کشور است.

کد خبر 6036218

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha