۷ اسفند ۱۴۰۲، ۱۳:۲۴

استاندار زنجان:

انتخاب صحیح امروز پیشرفت آینده کشور را رقم می‌زند

انتخاب صحیح امروز پیشرفت آینده کشور را رقم می‌زند

زنجان-استاندار زنجان با اشاره به رسیدن به بلوغ سیاسی و اجتماعی رأی‌اولی‌ها گفت: انتخاب صحیح امروز پیشرفت آینده کشور را رقم می‌زند. 

به گزارش خبرنگار مهر، محسن افشارچی، ظهر دوشنبه در همایش هزار نفری دانش‌آموزان پسر رأی اولی زنجان اظهار کرد: انسان‌ها در دوران بزرگسالی از اندوخته‌های خود در دوره نوجوانی و جوانی استفاده می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه قدرت جسمی و فکری انسان محدود است و باید در زمان مناسب خود مورد استفاده قرار گیرد، ابراز کرد: انسان یک بار فرصت زندگی دارد و از دوران نوجوانی باید برنامه‌ریزی برای زندگی باکیفیت داشته باشد.

استاندار زنجان کیفی زندگی کردن را امری مهم خواند و گفت: افراد در سنین نوجوانی تصمیم‌های مهم زندگی خود را می‌گیرند که سرنوشت آن‌ها در آینده را رقم می‌زند و به همین دلیل داشتن آگاهی و برنامه بااهمیت است.

وی با بیان اینکه با مطالعه می‌توان ذهن را تقویت کرد، یادآور شد: در زندگی دو راه آسان و درست وجود دارد و معمولاً کارهای درست با سختی و مشقت همراه است و لزوماً کارهای آسان انسان را به موفقیت نمی‌رساند.

افشارچی با تأکید بر اینکه نوجوان و جوان باید مبنای فکری را برای اتخاذ تصمیمات درست قوی کنند، عنوان کرد: شما دانش‌آموزان با این کار می‌توانید همیشه در دوگانه‌های زندگی مسیر درست را انتخاب کنید.

وی با بیان اینکه افراد در سنین ۱۷، ۱۸ سالگی تلاش می‌کند انسان متفاوتی شود و شخصیت مستقلی داشته باشد، تصریح کرد: با رسیدن به بلوغ اجتماعی، علاوه بر کارهای شخصی باید در فعالیت‌های اجتماعی نیز سهیم شوید.

استاندار زنجان ادامه داد: در این بین حاکمیت نیز به مردم اعتماد کرده و با مکانیزم رأی‌گیری و انتخابات اجازه سهیم شدن افراد در تصمیمات سیاسی کشور را به آن‌ها داده است.

وی خاطرنشان کرد: شما دانش‌آموزان از زمان شکل‌گیری بلوغ اجتماعی باید نقش خود را به درستی در جامعه ایفا کنید و علاوه بر شرکت در انتخابات، به انتخاب خوب و درست نیز توجه داشته باشید.

افشارچی با اشاره به اینکه هر کدام از شما در آینده در اقتصاد دانش‌بنیان و تولید ثروت نقش‌آفرینی خواهید کرد، افزود: برای تحقق این اتفاقات باید در سرنوشت خود سهیم باشید تا نمایندگان در مجلس دغدغه مردم را درک کرده و قوانین مناسبی در این راستا تدوین کنند.

کد خبر 6037780

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha