۷ اسفند ۱۴۰۲، ۱۴:۱۱

«با مهر انتخاب کنید»

داوود طارمی

داوود طارمی

اهواز- «داوود طارمی» به پویش بزرگ انتخاباتی خبرگزاری مهر با عنوان «با مهر انتخاب کنیم؛ کارآمدی و شایسته گزینی» پیوست.

استان: خوزستان

حوزه انتخابیه: اهواز، باوی، حمیدیه و کارون

شعار انتخاباتی: عدالت اقتصادی و مبارزه با بیکاری، توسعه سیاسی و حقوق شهروندی، سازندگی و آبادانی شهری

پویش بزرگ انتخاباتی خبرگزاری مهر با عنوان «با مهر انتخاب کنیم؛ کارآمدی و شایسته گزینی» تلاش دارد با آماده کردن بستری مناسب برای معرفی داوطلبان نمایندگی دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی، گامی در جهت کمک به مردم برای انتخاب اصلح و برگزاری پرشور انتخابات بردارد.

«داوود طارمی» یکی از داوطلبان نمایندگی دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی است که در زیر رزومه کوتاهی از ایشان و پاسخ‌هایشان به سوالات مهر در دو بخش کشوری و استانی را می‌خوانید:

رزومه: دکترای روابط بین‌الملل و مدرس دانشگاه.

سوالات کشوری:

مهم‌ترین آسیب کارکردی مجلس شورای اسلامی از نگاه شما چیست؟

غلبه منافع باندی و گروهی بر منافع ملی، عدم توجه به منافع و مصالح ملی، عدم رویکرد به مبانی علمی یک اقتصاد پویا و توسعه یافته.

مجلس برای تقویت نقش نظارتی و تقنینی خود باید دست به چه اقداماتی بزند؟

تصویب طرح شفافیت.

نمایندگان چرا نباید اسیر تجمل‌گرایی شوند و برای پرهیز از این آسیب، چه اقداماتی ضرورت دارد؟

اشرافیت و تجملات عامل غفلت از مشکلات توده‌های مستضعف جامعه است و بر حس تبعیض و بی عدالتی از سوی ملت و تشدید شکاف دامن می‌زند.

همکاری و همراهی میان مجلس و سایر قوا و دستگاه‌ها چه تأثیری می‌تواند بر پیشرفت کشور داشته باشد؟ به نظر شما مهمترین تجلی‌گاه این همراهی و همکاری چیست؟

همکاری و همراهی میان قوای سه‌گانه نباید به مفهوم همراهی محض و از دست دادن استقلال قوای دیگر تعریف شود.

مسؤولیت پذیری در قبال مردم موضوعی است که نمایندگان باید همواره به آن توجه داشته باشند. اگر نمایندگان از این مهم غافل شوند، چه پیامدهای منفی ایجاد خواهد شد؟

بی اعتمادی و از دست دادن امید میان ملت.

مردمی بودن یکی از خصیصه‌های مهم هر نماینده باید باشد. یک نماینده چگونه می‌تواند این خصیصه را تحقق بخشد بدون آنکه در ورطه عوام‌زدگی و طرح شعارهای غیر واقع‌بینانه اسیر شود؟

تلاش در جهت تحقق خواسته‌های اصیل مردمی هم در ابعاد محلی و هم ملی.

طبق قانون اساسی یک نماینده در قبال همه مردم ایران مسؤولیت دارد. برای تحقق این اصل مهم و جلوگیری از بخشی زدگی، باید چه مواردی مد نظر قرار گیرد؟

عدم تصویب قوانین محلی و فراملی که با قوانین ملی ملازمه ندارند، تضعیف قومیت گرایی افراطی و تعصبات کور مذهبی و قبیله‌ای، تکلم به زبان فارسی به عنوان عنصر وحدت بخش میان نمایندگان مجلس و….

سوالات استانی:

کم آبی شدید حوزه‌های آبی و خشکیدگی اکثر رودخانه‌ها و آبگیرهای استان، یکی از مهمترین مشکلات استان است. برای حل این معضل چه تدبیری دارید؟

استفاده از دستگاه‌های آب شیرین کن و انتقال آب از خلیج فارس به داخل کشور، استفاده از فناوری بارورسازی ابرها، ممنوعیت کشت برنج و هندوانه و محصولات آب بر به خصوص در بخش‌های شمالی استان خوزستان / توجه ویژه به تصفیه و بازیافت مجدد آب.

خوزستان با وجود صنایع بزرگ فولاد، نفت، پتروشیمی و کشاورزی در رده بالای بیکاری کشور قرار دارد. به نظر شما علت چیست و چه تدبیری برای حل این مسئله دارید؟

توجه بر نیروهای بومی ساده و متخصص، ملی کردن صنایع و شرکت‌های مادر به معنای واقعی و نه تبدیل آنها به بنگاه‌های خصوصی و خانوادگی و انحصار استخدام نیرو به افراد خاص.

عدم توسعه و تقویت بازارچه‌های مرزی یکی از دیگر مسائل استان است. برای استفاده از ظرفیت بازارچه‌های مرزی چه برنامه‌ای دارید؟

سرمایه گذاری‌های زیربنایی بیشتر، توجه بر افزایش صادرات و تحقق موازنه مثبت و واردات کمتر کالاهای لوکس و تجملاتی، تجدیدنظر در اعطای سهمیه وارداتی به شهروندان بومی و جلوگیری از سوءاستفاده‌های احتمالی و در اختیار قرار دادن چنین امتیازاتی به تجار مشمول صلاحیت.

داوود طارمی

کد خبر 6037856

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha