۷ اسفند ۱۴۰۲، ۱۴:۲۸

سرپرست سازمان جهاد کشاورزی مازندران:

طرح جامع زراعت چوب در مازندران تدوین می شود

 طرح جامع زراعت چوب در مازندران تدوین می شود

ساری- سرپرست سازمان جهاد کشاورزی مازندران گفت: طرح جامع زراعت چوب در استان تدوین می شود.

به گزارش خبرنگار مهر، بابک مؤمنی بعدازظهر دوشنبه در نشست با رئیس سازمان جنگل‌ها با بیان اینکه ظرفیت‌های بی‌نظیری در حوزه منابع طبیعی در استان مازندران وجود دارد خواستار برگزاری نشست مشترک با رئیس و معاونین سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور برای تعیین نقشه آمایش آبخیزداری و توسعه فعالیت‌های آبخوان‌داری و آبخیزداری در دو حوزه منابع طبیعی منطقه ساری و نوشهر شد.

مؤمنی با اشاره به اینکه صنایع وابسته به این حوزه می‌تواند در عملیاتی کردن طرح زراعت چوب در مازندران نقش آفرینی کرده و پای کار باشند، خواستار بهره‌گیری از این ظرفیت برای توسعه زراعت چوب در اراضی استان شد.

وی در پایان بر تدوین طرح جامع زراعت چوب در مازندران با تکیه بر منابع بومی از قبیل نهال‌های قابل کشت در استان و مناطقی که قابلیت اجرای این طرح در استان را دارد تاکید کرد.

نوبخت در این دیدار با ابراز خرسندی از پیگیری‌های سرپرست سازمان جهاد کشاورزی مازندران و توجه ویژه‌ای که به منابع طبیعی در این استان دارد اعلام آمادگی کرد به زودی نشست مشترکی برای پیگیری و اجرای موارد مطروحه در این نشست مشترک برگزار شود.

کد خبر 6037870

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • محمد IR ۱۷:۱۳ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۷
      0 0
      سلام باید زراعت چوب درختان بومی و هیریکانی بین بومیان مناطق جنگلی که هزاران سال قدمت حضور دارند ترویج و جنگل احیا شود. با برنامه و به عنوان تولید کننده چوب می شود. طرح دوستی بین بومیان جنگلی و دامدار و منابع طبیعی ایجاد کرد.باعقل و برنامه جنگل را حفظ کنیم نه با زور مردمانی که هزاران سال درجنگل زندگی