یک منبع آگاه عراقی:

آمریکا قصد دارد خارج کردن نظامیان خود را از عراق چند سال طول دهد

آمریکا قصد دارد خارج کردن نظامیان خود را از عراق چند سال طول دهد

یک منبع آگاه عراقی از تلاش‌های آمریکا برای طولانی کردن روند خروج نظامیان این کشور از عراق خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از المعلومه، یک منبع آگاه اعلام کرد که آمریکا تلاش می‌کند در مسیر مذاکرات جاری در خصوص جدول زمان بندی بیرون کردن نظامیان خود از عراق سنگ اندازی کند. این کشور می کوشد مدت زمانی ما بین ۲ الی پنج سال را در این جدول زمانی بگنجاند.

وی در ادامه افزود: این در حالی است که موضع عراق در خصوص بیرون راندن فوری نیروهای رزمی خارجی از این کشور ثابت است. همین اقدامات آمریکا برای طولانی کردن روند خارج کردن نیروهای خود از عراق باعث شده دور دوم مذاکرات کمیته‌های مشترک میان دو کشور به تعویق بیافتد.

این منبع عراقی تصریح کرد: ما شاهد رفت و آمد کاروان‌های نظامی آمریکا میان استان‌های مختلف عراق هستیم این مساله بیانگر قصد و نیت واشنگتن برای عدم خروج از عراق است.

وی بیان کرد: آمریکا بر اساس سیاست بازی با کلمات و تغییر اصطلاحات در روند خروج از عراق عمل می‌کند.

پیش از این مجله آمریکایی فارن پالیسی در گزارشی تحلیلی نوشته بود که بعد از گذشت ۲۰ سال از اشغالگری آمریکا در عراق زمان آن رسیده که دولت جو بایدن به فکر بهترین راه برای کاهش ردپای نظامی آمریکا در عراق باشد.

این رسانه آمریکایی در ادامه به وضعیت نیروهای آمریکایی در عراق بعد از تشدید حمله‌های آنها علیه منطقه‌های مختلف این کشور و خشم مردم عراق از این نیروها پرداخته و تاکید کرد که واشنگتن باید درباره حضور خود در عراق تجدید نظر کند. فوریه گذشته قرار بود پارلمان عراق جلسه‌ای برای رای‌گیری درباره تداوم حضور آمریکا برگزار کند اما این جلسه به حد نصاب نرسید. اما اکنون ممکن است بغداد در نهایت تصمیم بگیرد که در شرایط فعلی زمان خروج آمریکا و نیروهای ائتلاف از عراق فرا رسیده است.

کد خبر 6038670

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha