۱۱ اسفند ۱۴۰۲، ۸:۲۰

همزمان با سراسر کشور آغاز شد؛

آغاز رای گیری در سیستان وبلوچستان با شرایط خاص آب و هوایی

آغاز رای گیری در سیستان وبلوچستان با شرایط خاص آب و هوایی

زاهدان- همزمان با سراسر کشور، رأی گیری در سیستان وبلوچستان در شرایط خاص آب و هوایی آغاز شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، در حالی از دقایقی قبل و همزمان با سراسر کشور، رأی گیری در سیستان و بلوچستان با حضور و تشکیل صف‌های طولانی منتظران شرکت در انتخابات، آغاز شده که در بسیاری از مناطق شاهد سیلاب، سرمای شدید و برف هستیم.

هزار و ۸۶۱ شعبه در سیستان و بلوچستان کار اخذ رأی مردم را انجام می‌دهند

دبیر ستاد انتخابات سیستان و بلوچستان با بیان اینکه بیش از یک‌میلیون و ۹۰۵ هزار و ۹۳۳ نفر در این استان واجد شرایط رأی دادن هستند، گفت: هزار و ۸۶۱ شعبه در سراسر استان آماده اخذ رأی مردم هستند و هم اکنون کار اخذ رأی همزمان با کل کشور در این شعب نیز آغاز شده است.

عباس ابراهیمی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر از فعالیت هزار و ۸۶۱ شعبه اخذ رأی در سیستان و بلوچستان برای برگزاری انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری خبر داد و افزود: در هر شعبه، دو صندوق اخذ رأی داریم که صندوق آبی‌رنگ متعلق به مجلس خبرگان و صندوق قرمز رنگ متعلق به مجلس شورای اسلامی است.

وی ادامه داد: ٩٦٠ شعبه اخذ رأی سیار نیز در سیستان و بلوچستان در نظر گرفته شده تا مردم بتوانند به راحتی در دوازدهمین دوره از مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره از مجلس خبرگان رهبری مشارکت کنند.

دبیر ستاد انتخابات سیستان و بلوچستان با بیان اینکه یک‌میلیون و ۹۰۵ هزار و ۹۳۳ نفر در استان واجد شرایط رأی دادن هستند، ادامه داد: از این تعداد ۱۶۶ هزار و ۸۱۳ نفر شامل رأی اولی‌ها می‌شود.

وی اظهار کرد: دو میلیون و۱۹۳ تعرفه برای دوازدهمین دوره از مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره از مجلس خبرگان رهبری در سیستان وبلوچستان پیش بینی شده است.

ابراهیمی تاکید کرد: هزار و۱۵۴ شعبه اخذ رأی در سیستان وبلوچستان روستایی و ۷۰۷ شعبه اخذ رأی شهری است.

وی گفت: تمام زمینه‌ها برای برگزاری انتخابات از چندی قبل در سیستان و بلوچستان فراهم شده و تمهیدات لازم در نظر گرفته شده است.

تدابیر لازم برای اخذ رأی در شرایط بارانی اتخاد شده است

معاون عمرانی استاندار سیستان و بلوچستان از اخذ تدابیر لازم برای برگزاری انتخابات در سطح استان خبر داد و گفت: جای هیچ گونه نگرانی در حوزه برگزاری انتخابات نیست.

منصور بیجار در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، افزود: از ابتدای هفته گذشته، با صدور هشدارهای هواشناسی مبنی بر ورود سامانه بارشی تدابیر لازم اتخاذ شده واز تمام ظرفیت‌های موجود مانند شوراها و دهیاری‌ها در حوزه انتخابات استفاده کرده‌ایم.

وی افزود: تمامی دستگاه‌های خدمات رسان و دستگاه‌های اجرایی در آمادگی کامل به سر برده و بر اساس قانون مدیریت بحران پیش‌بینی‌ها و برنامه‌ریزی‌ها انجام و توزیع ماشین آلات نیز در دستور کار قرار گرفته است.

معاون عمرانی استاندار سیستان و بلوچستان ادامه داد: ابتدا بارندگی‌ها در شهرستانهای قصرقند و نیکشهر به وقوع پیوست که استاندار نیزدر اولین لحظات، اقدام به حضور میدانی کرد، همچنین به تاسیساتی مانند پل‌ها، آب و برق آسیب وارد شده بود که در حال حاضر شرایط به حالت اولیه بازگشته و در حال ارائه خدمات به مردم هستیم.

کد خبر 6041627

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha