۱۴ اسفند ۱۴۰۲، ۹:۲۷

معاون عمرانی استاندار البرز مطرح کرد؛

ساماندهی کوچ کم هزینه ترین پروژه برای صیانت از پوشش گیاهی مراتع

ساماندهی کوچ کم هزینه ترین پروژه برای صیانت از پوشش گیاهی مراتع

کرج- معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار البرز مدیریت چرا، کنترل پروانه چرای دام و ساماندهی کوچ را کم هزینه ترین پروژه برای حفاظت و صیانت از پوشش گیاهی مراتع استان عنوان کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر، احمد افضلی صبح دوشنبه در اولین جلسه کارگروه استانی مدیریت چرای دام، کنترل پروانه چرای دام و ساماندهی کوچ البرز که در سالن جلسات معاونت عمران استانداری برگزار شد، گفت: اگر همکاری‌های لازم از سوی دستگاه‌های مرتبط انجام شود بهترین فرصت را برای احیا و اصلاح مراتع خواهیم داشت.

اصغر بیات، مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان البرز نیز در این نشست ضمن ارزیابی کردن بحث مدیریت چرای دام، پوشش گیاهی را ضامن جلوگیری از فرسایش و بروز سیلاب در سطح استان دانست و به وضعیت مراتع در سطح استان به خصوص مراتع قشلاقی البرز اشاره و پوشش گیاهی نسبتاً ضعیف را مستعد تبدیل به کانون ریزگرد عنوان کرد.

شایان ذکر است که در این جلسه تمامی دستگاه‌های مسؤول ضمن ارائه نقطه نظرات خود در خصوص مدیریت چرای دام، آمادگی خود را جهت هماهنگی و مدیریت هرچه بهتر چرای دام اعلام کردند و در پایان جلسه نیز مقرر شد به جهت نیل به اهداف مناسب مدیریت چرای دام جلسات دیگر جهت هماهنگی هرچه بهتر برگزار شود.

کد خبر 6045472

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha