۱۴ اسفند ۱۴۰۲، ۱۵:۴۶

مدیرکل منابع طبیعی مرکزی:

نخستین گلخانه در یکی از مدارس اراک افتتاح می شود

نخستین گلخانه در یکی از  مدارس اراک افتتاح می شود

اراک- مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مرکزی گفت: نخستین گلخانه در یکی از مدارس اراک هم‌زمان با هفته منابع طبیعی افتتاح شود.

به‌گزارش خبرنگار مهر، عبدالحسین محمدی ظهر دوشنبه در نشست با اصحاب رسانه به مناسبت هفته منابع طبیعی اظهار افزود: لزوم تحقق اهداف منابع طبیعی در گرو مشارکت مردم است از این رو شعار امسال منابع طبیعی، با مشارکت مردم برای مردم، نامگذاری شده است.

مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مرکزی تصریح کرد: بر اساس فرمایشات مقام معظم رهبری در سال گذشته مبنی بر اینکه هر ایرانی باید سالانه سه نهال بکارد از این رو کاشت یک میلیارد اصله نهال در طول چهار سال در کشور هدفگذاری شد.

محمدی گفت: سهم استان مرکزی ۱۶ میلیون اصله نهال است که در این راستا توزیع ۴ میلیون اصله نهال از سه روز گذشته آغاز و تا پایان اسفندماه تداوم دارد.

محمدی با بیان اینکه سرانه جنگل در استان ۳۲۰ متر است و با اجرای این طرح سالانه ۸۰ متر به سرانه جنگل استان افزوده می‌شود، گفت: خوشبختانه فضای اجتماعی استان برای تحقق این مهم فراهم است.

وی طرح آشنایی و کاشت بذر در مدارس استان مرکزی را اقدامی مثبت در راستای ترویج فرهنگ نهال کاری عنوان کرد و افزود: با تعامل و همکاری اداره کل نوسازی مدارس مقرر است نخستین گلخانه در یکی از مدارس شهر اراک، ۲۱ اسفندماه افتتاح شود.

مدیر کل منابع طبیعی و آبخیز داری استان مرکزی گفت: همچنین در سال جاری ۵۳ کیلومتر در چپقلی لوله گذاری شده با اجرای این طرح، سرعت رشد نهال‌ها مشهود است.

۵۰ درصد اعتبارات استانی منابع طبیعی محقق شد

معاون آبخیزداری اداره کل منابع طبیعی استان مرکزی نیز در این نشست گفت: اکنون ۸ حوزه آبخیز اصلی در سطح استان موجود است که قره کهریز بزرگ‌ترین و اصلی ترین حوزه آبخیز داری استان بوده که به سد الغدیر ساوه منتهی می‌شود و کوچک‌ترین سد نیز سد کاشان است.

رضا عظیمی میزان اعتبارات آبخیزداری امسال استان مرکزی را ۶۰ میلیارد تومان عنوان کرد و گفت: تا کنون ۵۰ درصد اعتبارات استانی محقق شده است و در صورت تخصیص کامل، ۴۰ هزار هکتار از حوض‌های آبخیز استان تحت پروژه‌ها قرار می‌گیرد.

۱۱۷۰ هکتار از تصرفات استان مرکزی آزاد شده است

فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی استان مرکزی نیز گفت: سال گذشته ۳۲۲ فقره بالغ بر ۲۵۵۵ هکتار پرونده تشکیل شده که در سال جاری ۱۱۳۵ هکتار تصرف و ۲۴۳ فقره به مساحت ۱۱۷۰ هکتار نیز آزاد شده است.

سرهنگ حمید ارسلانی با اشاره به اینکه امسال ۹۴ پرونده در چرای دام غیرمجاز تشکیل شده، گفت: سال گذشته ۷ فقره حریق به مساحت ۱۱.۷ هکتار و امسال ۱۳ فقره ۳۴ هکتار حریق جنگل و مراتع انجام گرفت،

کد خبر 6045961

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha