۱۹ اسفند ۱۴۰۲، ۱۴:۳۲

هشدار سطح زرد هواشناسی؛

کاهش محسوس دمای هوا در خراسان شمالی/ سامانه بارشی فعال می‌شود

کاهش محسوس دمای هوا در خراسان شمالی/ سامانه بارشی فعال می‌شود

بجنورد_ سرپرست اداره کل هواشناسی خراسان شمالی گفت: کاهش محسوس دمای هوا و بارش برف در خراسان شمالی پیش‌بینی می‌شود.

نوربخش داداشی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر با اشاره به صدور هشدار زرد هواشناسی در خراسان شمالی گفت: فعالیت سامانه بارشی و کاهش محسوس دمای هوا در خراسان شمالی پیش‌بینی می‌شود.

وی در ادامه افزود: بارش باران و برف، وزش باد لحظه‌ای شدید به ویژه نیمه جنوبی خراسان شمالی، در ارتفاعات و مناطق سردسیر بارش برف، مه، با احتمال کولاک برف اثرات مخاطره‌ای فعالیت این سامانه است.

سرپرست اداره کل هواشناسی خراسان شمالی بیان کرد: دوشنبه شب زمان آغاز فعالیت این سامانه است و بعدازظهر سه‌شنبه نیز زمان پایان فعالیت این سامانه خواهد بود.

داداشی بیان کرد: اغلب مناطق خراسان شمالی به ویژه ارتفاعات و مناطق سردسیر مرکز، شرق و نیمه شمالی، شامل شهرستان‌های بجنورد، شیروان، رازوجرگلان، مانه، سملقان، بخش‌هایی از فاروج، بام و صفی‌آباد، شمال و شرق اسفراین و مناطق شمالی گرمه و جاجرم منطقه اثر این سامانه خواهد بود.

وی با اشاره به کاهش ۸ تا درجه‌ای دمای هوا طی دوشنبه تا صبح چهارشنبه در خراسان شمالی بیان کرد: مه، کاهش دید، لغزندگی جاده‌ها، مسیرهای کوهستانی و گردنه‌های برف‌گیر استان، در مناطق گرمسیر با احتمال روان‌آب و آب‌گرفتگی معابر اثرات مخاطراتی است.

کد خبر 6050357

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha