۲۱ اسفند ۱۴۰۲، ۱۲:۳۱

در نشست فرمانده انتظامی خراسان جنوبی مطرح شد؛

تلخ و شیرین آمارهای انتظامی خراسان جنوبی/کاهش جانباختگان تصادفات

تلخ و شیرین آمارهای انتظامی خراسان جنوبی/کاهش جانباختگان تصادفات

بیرجند- کاهش آمار جانباختگان حوادث ترافیکی در خراسان جنوبی، افزایش ۲۵ درصدی جرائم سایبری و برخورد با قاچاقچیان سوخت از موارد مطرح شده در نشست فرمانده انتظامی خراسان جنوبی بود.

به گزارش خبرنگار مهر، سردار حسن شجاعی نسب صبح دوشنبه در نشست خبری اظهار کرد: ۲۷۶ هزار و ۶۶۳ هزار تماس طی یک سال گذشته با مرکز فوریت‌های ۱۱۰ پلیس انجام شده است.

فرمانده انتظامی خراسان جنوبی بیان کرد: همچنین از ابتدای سال ۵۹ هزار گواهینامه در خراسان جنوبی صادر شده است.

شجاعی نسب ادامه داد: از ابتدای سال ۱۲ هزار و ۶۹۸ جلد گذرنامه عادی و ۱۱ هزار و ۳۱۹ جلد گذرنامه عادی ویژه ایام اربعین صادر کردیم.

افزایش هفت درصدی تردد در جاده‌های خراسان جنوبی

وی افزود: از ابتدای سال ۷۲ میلیون و ۵۱۱ هزار تردد در مسیرهای خراسان جنوبی داشته‌ایم که در مدت مشابه سال قبل هفت درصد افزایش داشته است.

فرمانده انتظامی خراسان جنوبی گفت: همچنان ۵۷ درصد علت تصادفات خراسان جنوبی واژگونی خودرو است که به علت خستگی و خواب آلودگی راننده رخ می‌دهد که قابل پیشگیری است.

شجاعی نسب ادامه داد: همچنین ۵۰ درصد جان باختگان حوادث ترافیکی سرنشینان خودرو هستند که با بستن کمربند ایمنی می‌شد از این حادثه تلخ جلوگیری کرد.

فرمانده انتظامی خراسان جنوبی بیان کرد: خوشبختانه ما شاهد کاهش ۱۰ درصدی جان‌باختگان حوادث ترافیکی برون شهری و ۱۸ درصدی درون شهری هستیم ولی همچنان باید مراعات‌های لازم را داشته باشیم چون گاهی یک تصادف دلخراش شرایط را متفاوت می‌کند.

شجاعی نسب افزود: یک میلیون و ۲۴۸ هزار فقره اعمال قانون و برخورد با متخلفان، توقیف ۱۱ هزار و ۶۷۶ دستگاه خودرو دارای حرکات خطر آمیز و توقیف ۲۰ هزار و ۳۸ دستگاه خودرو دارای سرعت بحرانی را طی یک سال گذشته برای برخورد با متخلفان قوانین راهنمایی و رانندگی داشته‌ایم.

رشد ۲۵ درصدی جرایم در بستر فضای مجازی

وی با اشاره به اینکه وقوع جرایم در بستر فضای مجازی در خراسان جنوبی ۲۵ درصد افزایش داشته است، گفت: البته کارشناسان ما ۸۸ درصد این جرایم را کشف می‌کنند.

فرمانده انتظامی خراسان جنوبی ادامه داد: کلاهبرداری رایانه‌ای با ۴۳ درصد، برداشت اینترنتی غیرمجاز از حساب افراد ۳۱ درصد، هتک حیثیت افراد با ۱۳ درصد بیشترین فراوانی را در بین جرایم سایبری خراسان جنوبی داشته است.

شجاعی نسب ادامه داد: همکاران ما از ابتدای سال ۴ میلیون و ۲۶۰ لیتر سوخت را از قاچاقچیان کشف کرده‌اند که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۳۰ درصد رشد داشته است.

وی از توقیف دو هزار و ۲۱۶ خودرو مرتبط با پرونده‌های سوخت خبر داد و افزود: ۳ هزار و ۴۴۱ نفر متهم با کالای قاچاق دستگیر شده‌اند که ارزش پرونده‌های قاچاق ۲۳۴ میلیارد تومان بوده است.

فرمانده انتظامی خراسان جنوبی در حوزه سرقت نیز گفت: از ابتدای سال جاری ۳ هزار و ۴۶۴ نفر سارق در حوزه استان خراسان جنوبی دستگیر و همچنین ۴۷ فقره باند سرقت متلاشی شده است.

کشف ۳۰ تن انواع مواد مخدر

شجاعی نسب با اشاره به اینکه در سال‌جاری ۳۰ تن انواع مواد مخدر از قاچاقچیان کشف شده است، گفت: ۷ هزار و ۴۱ پرونده در این زمینه تشکیل و ۱۰۲ باند مواد مخدر متلاشی شده است.

وی در زمینه حوادث چهارشنبه آخر سال نیز گفت: هر چند سال گذشته تنها هشت مصدوم در حوادث چهارشنبه آخر سال داشته‌ایم ولی خطر همیشه در کمین است و باید همچنان فرهنگ سازی را در این زمینه داشته و مقابله جدی با برهم زنندگان آرامش و آسایش شهروندان را داشته باشیم.

فرمانده انتظامی خراسان جنوبی یادآور شد: نوجوانان و آحاد مردم بدانند که حمل و نقل فروش مواد محترقه جرم بوده است.

کد خبر 6052040

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha