۲۲ اسفند ۱۴۰۲، ۱۴:۲۱

کارشناس مرکز پیش‌بینی اداره کل هواشناسی اصفهان:

بیشترین بارش در سمیرم ثبت شد/ بازگشت غبار به آسمان اصفهان

بیشترین بارش در سمیرم ثبت شد/ بازگشت غبار به آسمان اصفهان

اصفهان- کارشناس مرکز پیش‌بینی اداره کل هواشناسی استان اصفهان گفت: بیشترین باران و برف طی شبانه روز گذشته در سمیرم در جنوب استان بارید.

مینا معتمدی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر با اشاره به فعالیت سامانه بارشی طی شبانه روز گذشته تا صبح امروز در سطح استان، اظهار کرد: بیشترین میانگین بارش در سمیرم با ۲۹ میلیمتر (۱۷ سانتیمتر برف) بوده است و پس از آن ورزنه با ۱۴.۶ میلیمتر، نائین ۱۲ میلیمتر، شهرضا ۱۰ میلیمتر، نطنز ۸.۴ میلیمتر، میمه ۷.۷ میلیمتر، فریدونشهر ۷.۵ میلیمتر، خوانسار ۶ میلیمتر، اردستان ۵.۸ میلیمتر، داران ۴.۸ میلیمتر، مورچه خورت ۴.۶، زرین شهر چهار میلیمتر و شهر اصفهان ۱.۹ میلیمتر بوده است.

وی با اشاره به خروج سامانه بارشی از استان خاطرنشان کرد: از امروز تا ۴۸ ساعت آینده به تدریج جوی به نسب پایدار بر فراز استان حاکم می‌شود که در نواحی مرکزی به ویژه کلانشهر اصفهان غبار محلی را انتظار داریم.

به گفته کارشناس مرکز پیش‌بینی اداره کل هواشناسی استان اصفهان در سایر مناطق نیز وزش باد به نسبت شدید تا شدید پدیده غالب خواهد بود.

معتمدی با بیان اینکه بیشینه دمای هوا طی ۲۴ ساعت آینده در بیشتر مناطق استان جز شرق اصفهان بین سه تا پنج درجه افزایش دارد، گفت: بیشینه دمای هوای کلانشهر اصفهان در گرم‌ترین ساعات امروز به ۱۸ درجه سلسیوس بالای صفر و کمینه آن بامداد فردا به سه درجه سلسیوس بالای صفر می‌رسد.

به گفته وی، فریدونشهر با ۲ درجه سلسیوس زیر صفر و چوپانان با بیشینه دمای ۱۹ درجه سلسیوس بالای صفر به ترتیب سردترین و گرم‌ترین نقاط استان طی ۲۴ ساعت آینده خواهند بود.

کد خبر 6053362

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha