۲۳ اسفند ۱۴۰۲، ۱۶:۳۲

کنیا ماموریت امنیتی خود را در هائیتی لغو کرد

کنیا ماموریت امنیتی خود را در هائیتی لغو کرد

در پی استعفای نخست وزیر هائیتی و بحران دراین کشور، کنیا از اجرای ماموریت امنیتی خود در این کشور منصرف شد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، یک مقام وزارت خارجه کنیا اعلام کرد که برنامه کنیا برای استقرار افسران پلیس در هائیتی به عنوان بخشی از یک ماموریت امنیتی چند ملیتی به تعویق افتاده است.

آبراهام کوریر سینگ اوئی» دبیر ارشد وزارت خارجه کنیا روز چهارشنبه در جمع رسانه ها اعلام کرد که این تصمیم با توجه به استعفای نخست وزیر هائیتی صورت گرفت.

این مقام کنیا تاکید کرد که تسهیل این مأموریت به وجود یک دولت در هائیتی نیاز دارد. باید مرجعی وجود داشته باشد که بتواند مبنایی برای استقرار نیروی پلیسی باشد که از اختیارات قانون اساسی در هائیتی برخوردار باشد.

کنیا در اکتبر گذشته موافقت کرد که با ۱۰۰۰ افسر پلیس خود ماموریتی تحت حمایت سازمان ملل برای مبارزه با باندهای جنایتکار و گروه های شبه نظامی را در هائیتی را رهبری کند. دادگاهی در هائیتی در ژانویه این اقدام را مغایر با قانون اساسی تشخیص داد، اما «ویلیام روتو» رییس جمهور کنیا وعده داد که این طرح بدون توجه به این موضوع اجرا خواهد شد.

در پی درگیری‌ها و آشوب‌های داخلی در کشور هائیتی مقامات دولتی این کشور روز سه‌شنبه اعلام کردند آریل هنری، نخست‌وزیر این کشور که از چند هفته از هائیتی خارج شده و هم‌اکنون در آمریکا مستقر است، استعفا کرده است.

کد خبر 6054605

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha