۲۷ اسفند ۱۴۰۲، ۱۲:۳۲

مدیرکل تبلیغات اسلامی اردبیل:

طرح ملی «زندگی با آیه ها» برنامه شاخص ماه رمضان امسال است

طرح ملی «زندگی با آیه ها» برنامه شاخص ماه رمضان امسال است

اردبیل- مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اردبیل گفت: طرح ملی «مسطورا» برنامه شاخص ماه مبارک رمضان امسال در استان اردبیل است.

حجت‌الاسلام قاسم جعفرزاده در گفت‌وگو با خبرنگار مهر طرح ملی «مسطورا» را محور برنامه‌های ماه رمضان امسال در استان اردبیل دانست و اظهار کرد: تمام مجموعه‌های فرهنگی و قرآنی برای اجرای برنامه‌های ماه رمضان آمادگی کامل دارند که طرح ملی مسطورا برنامه شاخص ماه رمضان امسال در استان است.

وی با تبریک فرارسیدن ماه رمضان بر استفاده حداکثری از ظرفیت‌های معنوی این ماه در راستای خودشناسی و خداشناسی تاکید کرد و افزود: با توجه به اهمیت فرصت تبلیغی ماه رمضان، روحانیون و علما را بر بهره‌ مندی از این ایام برای تبیین آموزه‌های دینی و رفع شبهات اعتقادی فراخواند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اردبیل بیان کرد: مبلغین و مبلغان سربازان امام زمان (عج) و افسران جنگ نرم هستند که باید همچون سنوات قبل، با بصیرت و آگاهی در مقابل تهاجم فرهنگی دشمن بایستد.

حجت‌الاسلام جعفرزاده با اشاره به متفاوت بودن ماه رمضان امسال را نسبت به سال‌های قبل در اجرای برنامه‌های قرآنی ادامه داد: این طرح با محوریت آموزش مفاهیم قرآنی و «زندگی با آیه‌ها» ویژه اقشار مختلف در تمام مناطق استان اردبیل در ماه رمضان امسال آغاز و به مدت سه سال اجرا می‌شود.

حجت‌الاسلام جعفرزاده تأثیرگذاری تبلیغ را منوط به جریان سازی امور دینی در سبک زندگی مردم دانست و اظهار کرد: در ماه رمضان باید به جریان سازی تعالیم قرآنی در جامعه اهتمام ویژه داشت و با تبیین مفاهیم آیات برگزیده و ارائه پیام‌های اخلاقی به مردم، برنامه‌های پرمحتوا و تأثیرگذار اجرا کرد.

وی به اهمیت اجرای «طرح ملی مسطورا» در بین اقشار مختلف مردم اشاره کرد و افزود: حفظ، مفاهیم و درک معانی آیات منتخب در «طرح ملی مسطورا» با محتوا و منابع واحد که توسط اداره امور قرآنی تبلیغات اسلامی اردبیل طراحی شده، توسط مربیان قرآن آموزش داده می‌شود.

حجت الاسلام جعفرزاده توجه به معانی و تدبر در قرآن را اولویت اصلی برنامه‌های ماه رمضان عنوان کرد و افزود: جلسات جزخوانی قرآن ویژه ماه رمضان هر روز ساعت ۱۵:۳۰ در مصلی امام (ره) اردبیل همراه با پخش زنده از شبکه استانی سبلان برگزار می‌شود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اردبیل خاطرنشان کرد: ماه مبارک رمضان در حقیقت یکی از نعمات بزرگ پروردگار بوده که به منظور شستشوی وجودمان از گناهان به ما اعطا شده است، لذا همه ما خواهر و برادران مسلمان وظیفه داریم تا از این لحظات گران‌بها برای جبران اشتباهات، خطاها و گناهان در راستای ساختن جامعه‌ای سالم و آباد استفاده کنیم.

کد خبر 6055210

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha