۲۵ اسفند ۱۴۰۲، ۱۶:۰۷

مقام سابق انگلیس: ما درگیر جنگ با روسیه هستیم

مقام سابق انگلیس: ما درگیر جنگ با روسیه هستیم

رییس سابق سرویس جاسوسی انگلیس اعلام کرد که مردم این کشور نمی دانند که لندن درگیر جنگ با مسکو است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از تاس، رییس سابق سرویس جاسوسی انگلیس اذعان کرد که این کشور درگیر جنگ با روسیه است.

«ریچارد دیرلاو» رییس سابق سرویس جاسوسی انگلیس معروف به «ام آی سیکس» هشدار داده است که انگلیس در حال حاضر درگیر جنگ غیر مستقیم با روسیه است، اما نه مقامات و نه مردم این وضعیت را به اندازه کافی جدی نمی گیرند.

رییس سابق سرویس جاسوسی انگلیس، که بین سال‌های ۱۹۹۹ تا ۲۰۰۴ سرویس اطلاعات مخفی انگلیس را هدایت می‌کرد، در مصاحبه‌ای با پولیتیکو گفت: ارتش انگلیس بودجه کافی برای مقابله با تهدیدات مسکو و پکن در اختیار ندارد.

دیرلاو گفت: اگر از کسی در خیابان بپرسید که آیا فکر می‌کند انگلیس در حال جنگ است، به شما طوری نگاه می‌کنند که انگار دیوانه هستید. اما ما در حال جنگ هستیم و من سعی می کنم این را به مردم یادآوری کنم.

این مقام سابق اطلاعاتی انگلیس گفت که مقامات این کشور بایدانتخاب‌های سختی داشته باشند و باید حداقل ۲.۵ درصد از تولید ناخالص کشور را برای دفاع هزینه کرد.

هفته گذشته بودجه انگلیس برای سال مالی آینده اعلام شد که در آن هیچ افزایشی در هزینه‌های دفاعی وجود نداشت و در سطح ۲ درصد تولید ناخالص داخلی کشور باقی ماند.

کد خبر 6055724

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • به GB ۱۸:۱۹ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۵
      2 1
      البته انگلیس و فرانسه و آلمان و آمریکا سالهاست که تمام توان خود را برای ساقط کردن روسیه و چین بکار بسته اند اما بنظر میرسد که بجای روسیه و چین خودشان در حال سقوط هستند.
    • کیا GB ۱۸:۳۷ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۵
      2 1
      انگلیس بهمراه فرانسه و آلمان و آمریکا سالیان زیادی است که در جنگ با روسیه هستند اما روسیه هنوز جنگی بر علیه آنها شروع نکرده.