۲۹ اسفند ۱۴۰۲، ۱۲:۴۱

رییس اداره پیش بینی هواشناسی آذربایجان غربی:

بارش باران تا پایان هفته جاری در آذربایجان غربی تداوم دارد

بارش باران تا پایان هفته جاری در آذربایجان غربی تداوم دارد

ارومیه- رییس اداره پیش بینی هواشناسی آذربایجان غربی گفت: تا پایان هفته جاری بارش باران در استان تداوم دارد.

مهدی صابری در گفت و گو با خبرنگار مهر اظهارکرد: طبق نقشه‌های پیش‌بینی و پیش‌یابی بارندگی‌ها که از ۲ روز گذشته در استان آغاز شده است تا پایان هفته جاری و روزهای ابتدایی سال جدید ادامه دارد.

مهدی صابری افزود: تا پایان هفته جاری احتمال بارش باران، برف، تگرگ و کاهش دید در ارتفاعات و مناطق سردسیر وجود دارد.

وی اظهار کرد: هوای ابری و مه آلود، وزش باد نسبتاً شدید به ویژه در جنوب استان پدیده جوی مستقر در آذربایجان غربی تا پایان هفته است.

صابری اضافه کرد: دمای بیشینه پیش بینی شده برای مرکز استان در روز سه شنبه بین مثبت ۱۲ و پنج درجه سانتی گراد خواهد بود و دمای کمینه این شهرستان در روزهای آتی با ۲ درجه کاهش پیش بینی می شود.

رییس اداره پیش بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان غربی ادامه داد: در ۲۴ ساعت گذشته ۲ سانتیمتر برف در شهرستان چالدران گزارش شد و بارش باران در اغلب نقاط استان ثبت شده است.

وی بیان کرد: بیشترین میزان بارندگی در ۲۴ ساعت گذشته در شهرستان سردشت با ۴۶ میلی‌متر و تخت سلیمان با ۳۹ میلی‌متر گزارش شده است ضمن اینکه میزان بارندگی در ارومیه نیز هشت میلی‌متر بود.

صابری با بیان اینکه محکم سازی بناها و سازه های نیمه کاره و بنرهای تبلیغاتی تا پایان فعالیت سامانه بارشی در استان لازم است، گفت: آمادگی دستگاه های اجرایی جهت آبگرفتگی معابر و سیلابی شدن مسیل ها و مواجهه با وزش باد شدید و کولاک مورد توجه باشد.

رییس اداره پیش بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان غربی افزود: خودداری از تردد و اتراق در حاشیه رودخانه ها مسیل ها و اجتناب از فعالیت های کوهنوردی، اجتناب از سفرهای غیر ضرور و احتیاط در ترددهای شهری و جاده ای و تجهیز خودروها به لوازم زمستانی نیز از موارد مهمی است که باید تدابیر مربوط با آنها به‌کار بسته شود.

کد خبر 6058721

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • امیر IR ۱۳:۰۷ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۹
      0 0
      بارش باران نه بازش باران