۳ فروردین ۱۴۰۳، ۱۱:۳۸

رییس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی؛

قرآن پاسخگوی تمام نیازها و مسایل و چالشهای جهان است

قرآن پاسخگوی تمام نیازها و مسایل و چالشهای جهان است

محمدمهدی ایمانی پور رییس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی گفت: قرآن امروز پاسخگوی تمام نیازهای کوچک و بزرگ مسایل و چالش‌های جهان است، امروز مساله خانواده در جهان جدی است .

به گزارش خبرنگار مهر، محمدمهدی ایمانی پور رییس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی در نشست قرآنی تهران که در حاشیه سی و یکمین نمایشگاه قرآن با عنوان نقش قرآن و مقاومت در تثبیت هویت اسلامی پنجشنبه دوم فروردین ماه در هتل لاله برگزار شد، گفت: از منظر قرآن کریم فضیلت اصلی ماه مبارک رمضان نزول قرآن است. قرآن کریم علاوه بر اینکه بر تمام مردم نازل شده، برای پاسخ به تمام نیازهای بشر نیز نازل شده است.

وی افزود: قرآن امروز پاسخگوی تمام نیازهای کوچک و بزرگ مسائل و چالش‌های جهان است، امروز مساله خانواده در جهان یک مساله جدی است و قرآن آموزه‌هایی در این‌باره دارد اما ما قرآن را رها کردیم و به دنبال آموزه‌های فرعی می‌رویم. روایت‌هایی از بزرگان است که می‌گویند ما در کتاب‌های مختلف تفحص کردیم و عمری را پای کتاب‌های متفرقه گذاشتیم و سپس پشیمان شدیم، چرا که دیر متوجه عمق مفاهیم قرآنی شدیم.

رییس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی ادامه داد: قرآن باعث وحدت جهان اسلام است و امت اسلامی و پایه شکل گیری تمدن نوین اسلامی است. امروز قرآن مجید قدرت نرم مردم غزه و مقاومت است. اگر قرآن قدرت تأثیر اجتماعی را نداشت به او هجمه و حمله نمی‌شد. امیدوارم با تمسک به قرآن بتوانیم ادای دینی به قرآن کریم داشته باشیم.

کد خبر 6060068

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha