۳ فروردین ۱۴۰۳، ۱۴:۵۱

امام جمعه بسطام:

مسئولان جلوی اقتصاد رانتی را بگیرند

مسئولان جلوی اقتصاد رانتی را بگیرند

شاهرود- امام جمعه بسطام ضمن اشاره به نامگذاری سال ۱۴۰۳ به نام جهش تولید با مشارکت مردم، گفت: مسئولان در قبال این نامگذاری وظایفی دارند که یکی از مهمترین آن‌ها جلوگیری از اقتصاد رانتی است.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام سید علی رضوی نسب در خطبه‌های نمازجمعه این هفته بسطام به میزبانی مصلی آستان مقدس امامزاده سید ابوالقاسم (ع) این شهر با عرض شادباش آغاز بهار طبیعت و شروع سال نو ۱۴۰۳ هجری خورشیدی به بیان ریشه و دیرینگی عید نوروز پرداخت.

وی نوروز را سنتی به جای مانده از دوران باستان دانست که در طول زمان با اعتقادات، مذهب و آداب ملت‌ها در هم آمیخته و ادامه داد: نوروز، فرصتی برای تشکر از خدای متعال برای نعماتی است که به ارزانی داشته است.

خطیب جمعه بسطام با اشاره به اینکه نکوداشت نوروز حتی پس از اسلام نیز ادامه پیدا کرد به بررسی روایات مختلف و زوایای آن از نگاه اسلام و امامان معصوم (ع) پرداخت.

رضوی نسب در ادامه و با برشمردن قسمتی از دستاوردها و برکات بی شمار ماه میهمانی خدا بیان کرد: سنت حسنه افطاری یکی از سنت‌های خوبی است که مقارن ماه رمضان و نوروز باستانی می‌تواند بسیار اجر و عظمت داشته باشد لذا از مردم بخش بسطام درخواست داریم به اطعام نیازمندان اهتمام داشته باشند.

وی با بیان اینکه در نیمه ماه رمضان و در روز میلاد امام حسن مجتبی (ع) به قدر بضاعت به نیازمندان می‌بایست کمک کرد، افزود: مردم می‌توانند نذر نان را با کمک نانوایی‌های بخش بسطام برای نیازمندان داشته باشند.

امام جمعه بسطام به شعار امسال از سوی مقام معظم رهبری «جهش تولید با مشارکت مردم» این نام گذاری را نشان از دغدغه معظم له دانست و افزود: دولتمردان و مسئولان وظیفه دارند زمینه ورود مردم به اقتصاد را فراهم کرده، جلوی اقتصاد رانتی را گرفته، موانع و بروکراسی‌های اداری را از سر راه تولیدکنندگان بردارند.

رضوی نسب با انتقاد از دولت بیان داشت: حق مردم همیشه در صحنه و شأن ملت آن هم بعد انتخابات این نیست که برای کالابرگ دویست و بیست هزار تومانی در صف‌های طویل بایستند یا مجبور شوند چند برابر این مبلغ اندک در حساب‌هایشان موجودی داشته باشند تا بتوانند خرید کنند. تصمیم سازان، این رویکردهای اشتباه و مشکل آفرین را عوض کنند.

وی در انتهای خطبه‌ها حملات متعدد به مردم مظلوم غزه و فلسطین از سوی اسرائیل غاصب و همدستانش را محکوم کرد و اظهار داشت: نباید در مقابل این ظلم سکوت کرد.

کد خبر 6060387

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha