۳ فروردین ۱۴۰۳، ۱۶:۱۹

امام جمعه موقت ماهشهر:

استفاده و حمایت از کالای ایرانی یکی از ارکان جهش تولید است

استفاده و حمایت از کالای ایرانی یکی از ارکان جهش تولید است

ماهشهر- امام جمعه موقت ماهشهر گفت: یکی از ارکان جهش تولید، استفاده و حمایت از کالای تولید داخل است.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام مهدی جعفری ظهر امروز جمعه در جمع نمازگزاران ماهشهر با اشاره به نامگذاری سال «جهش تولید با مشارکت مردم» توسط مقام معظم رهبری اظهار کرد: یکی از ارکان جهش تولید، استفاده و حمایت از کالای تولید داخل است زیرا اقتصاد در عبودیت، فرهنگ و سیاست تأثیر دارد.

وی ادامه داد: برخی امور در مساله اقتصاد به مردم مربوط می‌شود که اولین مورد آن اسراف است و بعضی از اسراف‌ها در زندگی ما به یک سنت غلط تبدیل شده‌اند که برای مقابله با این سنت‌ها، شاید حضور یک ابراهیم بت‌شکن لازم باشد.

حجت‌الاسلام جعفری اضافه کرد: یکی از این مدل سنت‌ها، مخارجی است که در مراسمات عزاداری و فاتحه‌ها انجام می‌شود؛ در بعضی از موارد بستگان مرحوم تا ۳۰۰ میلیون تومان برای مراسم ترحیم هزینه می‌کنند اما به نمازهای قضای میت توجه نمی‌کنند.

وی با تاکید بر توجه مؤمنان به غیرت مالی بیان کرد: غیرت مالی به این معنا است که انسان همانگونه که در بحث مال حلال حساس است، در محل صرف و هزینه آن نیز حساس باشد.

امام جمعه موقت ماهشهر تصریح کرد: یکی از مصادیق مشارکت مردمی در حوزه اقتصاد، اشتغال‌زایی توسط خود مردم است و کسی که با سرمایه هرچند اندک خود، اشتغالزایی کند، سود حاصله از این اشتغالزایی از سپرده‌گذاری در بانک بهتر است؛ زیرا زندگی یک یا چند جوان را متحول می‌کند.

حجت‌الاسلام جعفری گفت: گاهی دیده شده که در سفره‌های افطار، شئونات محرم و نامحرم رعایت نمی‌شود؛ انسان برای تقویت عبودیت روزه می‌گیرد و مسئله محرم و نامحرم باید جدی گرفته شود و انسان باید شرعیت محور زندگی کند.

کد خبر 6060446

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha