۴ فروردین ۱۴۰۳، ۱۲:۵۴

مدیرکل هواشناسی لرستان:

سامانه بارشی جدید فردا یکشنبه وارد آسمان لرستان می‌شود

سامانه بارشی جدید فردا یکشنبه وارد آسمان لرستان می‌شود

خرم‌آباد - مدیرکل هواشناسی لرستان از ورود سامانه بارشی جدید به آسمان این استان از فردا یکشنبه خبر داد.

بهروز مرادپور در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، اظهار داشت: با شروع فعالیت سامانه بارشی از روز یکشنبه پنجم فروردین‌ماه در آسمان استان به‌ویژه نیمه شرقی آن، بارش باران و رعدوبرق، بارش برف در نواحی سردسیر و کوهستانی و ارتفاعات، رگبار تگرگ و صاعقه را خواهیم داشت که به دنبال آن آب‌گرفتگی معابر و ایجاد رواناب، سیلابی شدن مسیل‌ها، بالا آمدن سطح آب رودخانه‌ها، کولاک برف در محورهای مواصلاتی کوهستانی، خطر ریزش کوه، انسداد راه‌های ارتباطی روستاها، اختلال در ناوگان حمل‌ونقل، احتمال رخداد بهمن در نواحی کوهستانی، لغو فعالیت‌های عمرانی و ساختمانی و … پیش‌بینی می‌شود.

وی گفت: لذا عدم توقف در بستر و حاشیهٔ رودخانه‌ها و مسیل‌ها، اجتناب از فعالیت‌های کوهنوردی و صعود به ارتفاعات، همراه‌داشتن تجهیزات زمستانی، محافظت از تأسیسات، آمادگی دستگاه‌های امدادی و سایر اقدامات پیشگیرانه لازم توصیه می‌شود.

مدیرکل هواشناسی لرستان، افزود: فعالیت این سامانه شب دوشنبه ششم فروردین‌ماه به اتمام می‌رسد.

کد خبر 6060823

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • کیوان مرادعلیوند IR ۱۳:۲۵ - ۱۴۰۳/۰۱/۰۵
      0 0
      بسمه تعالی در شرایط قبل از بحران حوزه آخیز بامطالعات وپیش بینی کارشناسان ومتخصصان مسلط به نقاط بحرانی وایجاد کارگروه در ستاد بحران استانداری می توان از نزولات ارشمند آسمانی بهترین استفاده ممکن جهت تغذیه آب زیر زمینی وآبیاری کشاورزی وسایر نمود. و از آب زندگی بخشیدیم(قرآن ناب)