۱۵ فروردین ۱۴۰۳، ۱۱:۱۹

دبیر شورای شهر قزوین:

شهردار پاسخگوی استفاده از افراد بازنشسته در شهرداری باشد

 شهردار پاسخگوی استفاده از افراد بازنشسته در شهرداری باشد

قزوین- دبیر شورای شهر قزوین با بیان اینکه شهردار باید برای جذب نیرو از شوری شهر مجوز دریافت کند، گفت: شهردار به مکاتبات شورای شهر برای اعلام دلایل استفاده از افراد بازنشسته پاسخ نداده است.

به گزارش خبرگزاری مهر، قاسم اللهیاری در جلسه شورای شهر قزوین خواستار پاسخگویی شهردار قزوین نسبت به جذب تعدادی نیروی قراردادی فصلی بدون مجوز و اذن شورا شد و اظهار کرد: جذب تعدادی از نیروهای قراردادی از نوع فصلی بدون مجوز شورا غیرقانونی است و باید شهرداری بلافاصله نسبت به خاتمه قرارداد با افرادی که جذب شده‌اند اقدام کند.

دبیر شورای اسلامی شهر قزوین افزود: شهردار قزوین باید پاسخگوی استفاده غیرقانونی از این نیروها در جلسه صحن شورا باشد.

اللهیاری همچنین بر لزوم پاسخگویی مکتوب شهردار قزوین پیرامون دلیل ادامه فعالیت افراد بازنشسته در شهرداری قزوین شد و بیان کرد: در نامه‌ای مکتوب از شهردار قزوین خواسته شده تا دلایل و توضیحات خود را برای ادامه فعالیت برخی افراد بازنشسته بیش از سی سال خدمت در شهرداری قزوین ارائه نماید که تاکنون پاسخی برای این موضوع دریافت نشده است.

وی تاکید کرد: اگر نیاز به جذب نیروی جدید در بدنه شهرداری وجود دارد طی جلسه‌ای به شورا نیز اعلام شود تا تصمیم واحدی در این خصوص اتخاذ شود.

دبیر شورای اسلامی شهر قزوین، در بخش دیگری از سخنانش بر لزوم توجه مدیریت شهری به ایجاد ردیف بودجه خاص برای بهسازی گلزار شهدای قزوین تاکید کرد و افزود: طرح بهسازی و مرمت گلزار شهدای قزوین در جلسه‌ای توسط مدیر کل بنیاد شهید استان در صحن شورا ارائه شد و با توجه به بالا بودن هزینه‌های اجرای این طرح ضرورت دارد تا مدیریت شهری در این راستا مساعدتهای مالی خوبی داشته باشد.

وی تصریح کرد: در حال حاضر گلزار شهدای قزوین به لحاظ فضای زیر ساختی و بصری و ضعیت مناسبی برای حضور افراد به ویژه والدین و خانواده معزز شهدا ندارد.

به گفته رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر قزوین لازم است تا ردیف عقد قرارداد بدون تشریفات قانونی با مجموعه‌ای در حوزه تفکیک زباله شد و گفت: توضیحات رئیس سازمان پسماند را درخصوص این موضوع شنیدیم اما باید شهردار پاسخ نامه مکتوب شورا را در این مساله بدهد.

کد خبر 6068186

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha