۱۶ فروردین ۱۴۰۳، ۱۰:۱۱

معاون وزیر خارجه روسیه:

کانال‌های گفت‌وگو بین آمریکا و روسیه به سطح «صفر بحرانی»رسیده است

کانال‌های گفت‌وگو بین آمریکا و روسیه به سطح «صفر بحرانی»رسیده است

«الکساندر گروشکو» معاون وزیر امور خارجه روسیه تأکید کرد که در شرایط کنونی، صحبت در مورد شیوه‌های توافقات امنیتی احتمالی با غرب بی‌معنا است.

به گزارش خبرگزاری مهر، معاون وزیر امور خارجه روسیه در مصاحبه با خبرگزاری اسپوتنیک گفت: وضعیت روابط روسیه و ناتو به طور قابل پیش‌بینی و عامدانه رو به وخامت است و کانال‌های گفت‌وگو بین دو کشور به سطح صفر بحرانی رسیده است.

«الکساندر گروشکو» در ادامه مصاحبه خود افزود: ساختار امنیتی آینده در اروپا باید منافع روسیه را برآورده کند و ناتو قادر نخواهد بود ساختار امنیتی علیه مسکو ایجاد کند.

وی تصریح کرد: در شرایطی که ناتو روسیه را تهدید مستقیم می‌داند، صحبت در مورد شیوه‌های توافقات امنیتی احتمالی با غرب بی‌معنا است.

این مقام ارشد وزارت امور خارجه روسیه در عین حال تأکید کرد که روسیه قصد ندارد با ناتو یا کشورهای عضو آن وارد درگیری نظامی شود.

اظهارات گروشکو در حالی است که سفیر روسیه در بلژیک هم به خبرگزاری اسپوتنیک گفت: به دلیل سیاست ناتو برای تضعیف امنیت روسیه، هیچ گفتگویی بین روسیه و این ائتلاف نظامی وجود ندارد. جنگ ترکیبی ناتو ضد روسیه بی سابقه بوده و نمونه آن حتی در دوران جنگ سرد هم وجود نداشته است.

وی ادامه داد: هدف ناتو از تشدید بحران اوکراین، خطر درگیری نظامی مستقیم بین قدرت‌های هسته‌ای را افزایش داده است. در نشست آتی ناتو در ماه ژوئیه در ایالات متحده، مسیر تقابل با روسیه و افزایش تنش در اروپا ادامه خواهد یافت.

سفیر روسیه در بلژیک در عین حال تصریح کرد: کانال تبادل اطلاعات روسیه و ناتو در صورت لزوم حتی در شرایط فعلی نیز باز است.

کد خبر 6068971

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha