۱۷ فروردین ۱۴۰۳، ۱۱:۱۷

مهر گزارش می دهد؛

رستاخیز قدس در دیار علویان

رستاخیز قدس در دیار علویان

ساری- مردم دیار علویان همزمان با سراسر کشور در راهپیمایی روز قدس حضور یافتند تا گام به گام و نفس به نفس، آزادی فلسطین را فریاد بزنند.

خبرگزاری مهر، گروه استان‌ها: اکنون ۴۶ سال است که ندای «القدس لنا» به فرمان معمار کبیر انقلاب، در آخرین جمعه ماه مبارک رمضان در میهن عزیزمان و سایر کشورهای مسلمان طنین‌انداز شده و در شمار آئین‌های عبادی و سیاسی محسوب می‌شود.

روز قدس نماد حیات اسلام، وحدت و هم‌صدایی آزادیخواهان و مستضعفان در مقابله با مستکبران جهان و یادآور فریاد مظلومیت ملتی است که با خون فرزندان خود پرده از چهره کریه رژیم غاصب صهیونیستی برداشتند.

آخرین جمعه ماه رمضان، یادآور خروش مردم ایران زمین و دیار علویان بر علیه جنایت‌های رژیم تا دندان مسلحی است که برگ برگ کارنامه اش کودک کشی و نسل کشی است و هر روز که می‌گذرد به زباله دان تاریخ نزدیک تر می‌شود.

میدان شهید قاسمی ساری، ایستگاه آغاز راهپیمایی است. ساعت به وقت ۱۰ صبح و روزه دارانی که خود را از دقایقی قبل به ایستگاه شهید رساندند تا بار دیگر برای تجدید میثاق با آرمان‌های اسلامی و یاری مظلومان، امضای حضور زنند.

رستاخیز قدس در دیار علویان

قدس بر غزه خون می گرید

فریاد مرگ بر اسرائیل در هوا می‌پیچید، امروز قدس نیز برای غزه و فلسطین خون گریه می‌کند و راهپیمایان ساروی، فریاد ظلم ستیزی و مرگ بر آمریکا را بلندتر فریاد می‌زنند.

راهپیمایی روز قدس امسال در ایران اسلامی رنگ و بویی از شهادت دارد و سربازان وطن در مدافعان حرم که طی روزهای گذشته براثر حمله تروریستی اسرائیل به شهادت رسیدند، در پایتخت تشییع می‌شوند و یاد و خاطره این دلیرمردان در مناطق مختلف مازندران نیز گرامی داشته می‌شود و راهپیمایان شعار «حسین حسین شعار ماست، شهادت افتخار ماست» را سر می‌دهند.

هرچه از آغاز مراسم می‌گذرد، بر شمار راهپیمایان و شرکت کنندگان در مراسم افزوده می‌شود، خیابان‌های منتهی به میدان ساعت و مصلی ساری، مملو از انبوه جمعیتی است که دفاع از مظلومان عالم را آرمان ملت بزرگ ایران اسلامی می‌دانند.

یک شهروند ساروی که به همراه خانواده در راهپیمایی مرکز مازندران حضور یافته است، می‌گوید: قلب ملت ایران و آزادیخواهان جهان از ظلم و ستم و جنایت رژیم پلید و جعلی اسرائیل به درد آمده و حمایت از مظلومان عالم، سفارش امامین انقلاب اسلامی است.

وی که خود را محمدی معرفی کرده است، در گفت وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: بیش از نیم قرن مدعیان حقوق بشر چشمایشان را برابر جنایت‌های رژیم صهیونیستی در فلسطین بسته است و روز قدس در واقع روز حمایت از ستمدیدگان و مظلومان است.

رستاخیز قدس در دیار علویان

دانش آموز دهه نودی که با سربند یا حسین (ع) در راهپیمایی حضور دارد، نیز می‌گوید: امروز دانش آموزان مازندران به میدان آمده‌اند تا به همکلاسی‌های خود در فلسطین و غزه بگویند که آنان تنها نیستند و ما همیشه حامی و یاور آنان خواهیم بود.

علیرضا حسنی در گفت وگو با خبرنگار مهر با محکوم کردن جنایت‌های رژیم کودک کش اسرائیل و حامیان آنان گفت: امروز آمدیم تا فریاد استکبار ستیزی و حمایت از ستمدیدگان فلسطینی را سر دهیم و بگوییم قدس روزی آزاد می‌شود.

زنده نگه داشتن روز جهانی قدس به عنوان یادگار ارزشمند و ابتکار معمار کبیر انقلاب اسلامی امام خمینی (ره) یک تکلیف برای آزادیخواهان در مقابل ظلم و ستم است و این روز امسال به لحاظ اقدام‌های خصمانه نظام سلطه به سرکردگی ددمنشان دولت حاکمه شیطان بزرگ، آمریکای تروریست‌پرور و رژیم غاصب صهیونیستی علیه آرمان مقدس فلسطین از اهمیت و حساسیت خاصی برخوردار است.

محمدعلی باقری رئیس شورای هیئات مذهبی مازندران با بیان اینکه رخدادهای تلخ و غمبار دنیای امروز، به ویژه منطقه‌ی اسلامی، بیش از پیش آشکار می‌سازد که اعلان روز جهانی قدس، طرحی راهبردی، حرکتی حکیمانه، ابتکاری آینده نگرانه و اقدامی هوشیارانه توسط معمار کبیر انقلاب در جهت بیداری و بسیج عمومی و اتحاد امت اسلامی در تقابل با چپاولگران، دزدان و جنایتکاران بین‌المللی حاکم بر نظام منحوس صهیونیستی بود.

وی افزود: استقبال افکار عمومی از روز جهانی قدس و برگزاری همایش جهانی راهپیمایی در قاره‌های مختلف، نه فقط به معنی اعلان موضع مشترک جهانیان برابر غاصبان صهیونیست سرزمین فلسطین، بلکه قیام و رویارویی علیه سیطره فرهنگی، سیاسی و اقتصادی مشتی یهودی بر ارکان قدرت در نظام سلطه بین‌المللی است.

روز جهانی قدس روزی است که امت اسلام و آزادی خواهان جهان قدرت حقیقی جبهه مقاومت را چنان فریاد می‌زنند که صدای لرزش ستون‌های ظلم به گوش ستمگران، سازشکاران و حامیان اشغالگری برسد.

مراسم راهپیمایی روز قدس در ۵۹ نقطه استان مازندران برپا شده است.

کد خبر 6069747

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha