۱۷ فروردین ۱۴۰۳، ۱۵:۵۲

مهر گزارش می‌دهد؛

«طوفان الاقصی» ها در راه است/ اسراییل در یک قدمی نابودی

«طوفان الاقصی» ها در راه است/ اسراییل در یک قدمی نابودی

رشت- مردم روزه دار گیلان با حضور پرشور و حماسی در راهپیمایی روز قدس، ضمن محکوم کردن جنایات اسراییل خواستار آزادی فلسطین و قدس شریف شدند.

خبرگزاری مهر، گروه استان‌ها - بهرام قربانپور: روایت فلسطین را از هر طرف بنویسید همراه با «درد» است، دردی که بیش از ۷ دهه از آن می‌گذرد و اکنون به غده چرکین و متورم تبدیل شده است.

«روایت فلسطین» حکایت دردهایی از جنس آوارگی، کشتار جمعی کودکان، تجاوز به زنان، قتل عام بیماران در بیمارستان‌ها و غارت خانه‌ها است که در طول ۷ دهه به یک ملت مظلوم و بی گناه تحمیل شده است، ملتی که برای دفاع از سرزمین، کیان و ناموس خویش دست به دامان سنگ ریزه ها و دست‌های خالی شده‌اند.

«طوفان الاقصی» ها در راه است/ اسراییل در یک قدمی نابودی

خیانتی به قدمت ۷۰ سال

وقتی سرنوشت ۷۰ سال بردگی، حقارت و آوارگی فلسطینی‌ها را مرور می‌کنم؛ اوج قساوت، ظلم ستیزی، سنگ دلی، تجاوز و غارت گری رژیم کودک کش اسرائیل پیش چشمانم رژه می‌روند و از همه دردناک‌تر اینکه چطور بشر مدعی این همه سال ظلم و ستم را می بیند و چشمش را بر این حقایق تلخ تاریخ می‌بندد.

اما جمهوری اسلامی ایران که همیشه داعیه دار حمایت از مستضعفان عالم به یژه مردم بی دفاع فلسطین بوده با نامگذاری آخرین جمعه سال به نام روز «قدس» به فرمان بنیانگذار انقلاب اسلامی، نه تنها رژیم جعلی اسرائیل را به رسمیت نشناخته بلکه پیگیر آزادی قدس شریف است.

گیلان یک صدا؛ «القدس لنا»

در همین حوالی در کوچه و پس کوچه‌های رشت گویا خبرهایی است از میدان شهدای ذهاب گرفته تا میدان فرهنگ، از عضدی گرفته تا پرستار و از میدان پاسداران گرفته تا خیابان آزادگان، همه و همه سیل خروشانی از جمعیت روزه دار به سمت مصلای بزرگ شهر حرکت کردند.

چه اجتماع با شکوهی، زن و مرد، پیر و جوان و کودک و نوجوان، هر نسل و قشری، هر رنگ و اندیشه‌ای و هر حزب و جناحی آمده بودند تا از «آرمان فلسطین» دفاع کنند؛ همه آمده بودند تا یک صدا فریاد بزنند «القدس لنا». فریاد «مرگ بر اسرائیل» پای ثابت همه شعارهای رشتوندان برای نابودی این رژیم کودک کش و ظالم است.

رشتوندان آمده بودند تا صدای دادخواهی فلسطین باشند و با صدای بلند و رسا فریاد بزنند که «آزادی حق مسلم مردم فلسطین است».

«انسانیت» زیر چکمه ظلم

«آریا حسینی پناه» جوان رشتی که خودش را از محلات حاشیه نشین این شهر به راهپیمایی روز قدس رسانده، دفاع از فلسطین را یک آرمان و هدف می‌داند و معتقد است؛ ظلم و جنایت‌های چند دهه‌ای اسرائیل علیه فلسطین باید خاتمه یابد این مهم‌ترین مطالبه جهان بشریت است.

به اعتقاد این شهروند رشتی این فلسطین نیست که زیر چکمه ظلم و ستم له می‌شود بلکه این واژه «انسانیت» است که در حال نابودی است.

سکوت مرگبار برخی مدعیان حقوق بشر در قبال فاجعه چندین دهه‌ای در فلسطین مساله دیگری بود که آقای حسینی پناه به آن اشاره کرد و این سکوت را مایه ننگ و ذلت جامعه بشری دانست.

«مرگِ انسانیت» تعبیر دیگر این جوان رشتی در قبال سکوت برخی ملت‌ها و کشورها در رابطه با مساله فلسطین بود، به گونه‌ای که اگر بگوییم انسانیت در عصر مدرن و تکنولوژی مرده و بی جان است دروغ نگفته‌ایم.

این جوان رشتی «طوفان الاقصی» را اتفاق و گشایش بزرگی از سوی جبهه مقاومت و فلسطین دانست و ادامه داد: این حرکت باخت و شکست سنگین رژیم صهیونیستی است، شکستی که هیچ وقت نتواند آن را جبران کند.

«طوفان الاقصی» ها در راه است/ اسراییل در یک قدمی نابودی

آزادی «قدس» نزدیک است

آن طرف بلوار بانوی مُسنی که عصای پیری را در دستش داشت نظرم را جلب کرد و به سراغش رفتم؛ صدای لرزان و شکسته‌ای داشت با همان صدای لرزان خودش را «خانم گل باباپور» معرفی کرد.

بانوی سرد و گرم چشیده رشتی که از ظلم و ستم روا شده علیه زنان و کودکان فلسطینی به شدت گله مند و ناراحت بود این جنایات را مهر تأییدی بر مرگِ انسانیت و حذف حقوق بشر دانست.

از نگاه مضطرب و پریشان خانم گل می‌توان آوارگی، بی پناهی و درماندگی کودکان و مادران فلسطینی را به وضوح دید صحنه‌ای که بارها از قاب‌ها به تصویر درآمده اما چشمان کور دنیا آن را نمی بیند.

«خواب زدگی» مدعیان دفاع از حقوق بشر در قبال فاجعه فلسطین مسأله‌ای که بانوی رشتی از آن به عنوان شرم آورترین اقدام بشریت یاد کرد و گفت: اتحاد، یک صدایی، اقدام و تصمیم مشترک برای نابودی اسرائیل و آزادی غزه و فلسطین راهکاری که می‌تواند آزادی و آینده مردم بی گناه فلسطین را رقم بزند.

به اعتقاد خانم باباپور ظلم و ستم به زودی برچیده می‌شود و پایدار نیست، بدون شک روزی اسرائیل و رژیم غاصب صهیونیستی نابود می‌شود فلسطینی‌ها آزادانه در سرزمین آبا و اجدادی شأن زندگی خواهند کرد.

این بانوی رشتی ماجرای تاریخی فلسطین را یک مساله جهانی دانست و معتقد است: همه مردم آزادی خواه جهان در ماجرای فلسطین مسؤول هستند.

طوفان‌های بزرگ‌تری در راه است

«فلسطین پاره تن اسلام است» جمله معروف حضرت امام (ره) که بر روی پلاکاردی که روی دست نوجوانی تاب می‌خورد توجه ام را به خود جلب کرد، به سمتش رفتم و بعد از خوش و بشی کوتاه خودش را «محمدرضا نعمتی» معرفی کرد.

این نوجوان رشتی که فریاد دادخواهی کودکان و نوجوانان فلسطینی را در گلو داشت، کشتار جمعی کودکان و نوجوانان بی گناه فلسطینی را نهایت حقارت و پستی دانست و خواستار برپایی دادگاه جهانی برای محاکمه اسرائیل شد.

به اعتقاد نعمتی جنایات اسرائیل در غزه و فلسطین نسل کشی آشکار و غیر انسانی است که باید به آن پاسخ داده شود و «طوفان الاقصی» تنها پاسخ کوچکی از این همه جنایات بزرگ است و طوفان‌های بزرگ‌تری در راه است تا اسرائیل را با خود به مرز نابودی ببرد.

این نوجوان رشتی که به آینده فلسطین بسیار خوش بین است می‌گوید: دایره متحد شکل جهانی برای آزادی فلسطین و غزه در حال تشکیل است که مرکز این دایره را «محور مقاومت» رهبری می‌کند.

«طوفان الاقصی» ها در راه است/ اسراییل در یک قدمی نابودی

تابوی «سکوت» را بشکنید

محمدرضا را با آرزوهای قشنگش تنها گذاشتم و در آن سوی خیابان یک بانوی چادری به همراه فرزند خردسالش را سوژه قرار دادم و به سمتشان رفتم.

خودش را «مریم حسین نژاد» معرفی کرد، این بانوی رشتی که به همراه سه فرزند خردسالش به راهپیمایی روز قدس آمده می‌گوید: سکوت ملت‌های جهان نسبت به تجاوز و جنایت در فلسطین بسیار شائبه برانگیز است.

به اعتقاد خانم حسین نژاد، سکوت مرگبار در قبال ۷ دهه ظلم ستیزی و جنایت علیه بشریت در فلسطین اشغالی خود یک جنایت بزرگ‌تر است که این تابوی «سکوت» باید شکسته شود.

این بانوی رشتی سانسور مساله قدس را مایه ننگ رسانه‌های جهان دانست و معتقد است: راهپیمایی روز قدس جنبش همبستگی ملی برای آزادی فلسطین و نابودی اسرائیل بوده و صدای رسای فلسطین در جهان است.

به اعتقاد وی تلخ‌تر از واقعه اسارت فلسطینی‌ها و جنایات گسترده در غزه، اسارت خبری این وقایع است.

این مادر رشتی قدس را نقطه اتحاد مسلمین جهان برشمرد تا جایی که مساله قدس و فلسطین باید به شاهرگ و خط قرمز امت اسلامی تبدیل شود.

کد خبر 6069822

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha